امام جمعه موقت کرمان گفت: در کشور55میلیون نفری میانمار 8میلیون مسلمان با حداقل حقوق انسانی زندگی می کنند.

مسلمانان میانمار از حداقل حقوق انسانی بی بهره اندبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  حجت الاسلام  محمد قاسمی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر کرمان که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد به کشتار مردم میانمار اشاره کرد وگفت: در کشور 55 میلیون نفری میانمار حدود هشت میلیون مسلمان زندگی می کنند و بیشتر جمعیت این کشور را بودائیان تشکیل می دهد.

وی افزود: بخشی از این بودائیان شبه نظامی همیشه به دنبال بهانه جویی و ایجاد فتنه هستند که به مسلمانان میانمار حمله کنند، تمام این شبه نظامیان میانمار توسط رژیم صهیونیستی حمایت می شوند و فریاد این مسلمانان مظلوم شنیده نمی شود.


امام جمعه موقت کرمان اظهارکرد: حقوق اولیه مسلمانان میانمار به طور کلی سلب شده و این افراد حتی حق تحصیل هم ندارند ونمی توانند حتی داخل کشور خود مسافرت کنند اوضاع به گونه ای است که این مسلمانان حتی وقتی که ازدواج می کنند باید تعهد بدهند که بیشتر از 2 فرزند نداشته باشند.


حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان اینکه آنهایی که دم از حقوق بشر می زنند فریاد این مسلمانان مظلوم را نمی شنوند تاکید کرد: طبق برخی آمارها تاکنون 50 هزار مسلمان در میانمار کشته و بیش از 200 هزار نفر آواره شده  ، 50 روستا و 26 مسجد آنها توسط همین شبه نظامیان به آتش کشیده شده است.


وی گفت: امروز به غیر از جمهوری اسلامی ایران و چند کشور دیگر، هیچ کس به نفع این مردم مظلوم فریاد نمی زند وقطعا فریاد زدن هم کاری برای این افراد نمی کند وسازمان های حقوق بشری هم سکوت کرده اند.

امام جمعه موقت کرمان همچنین به پیروزی ارتش سوریه در منطقه دیرالزور اشاره و اظهار کرد: دیرالزور یکی از مهمترین نقاطی است که بیش از سه سال در محاصره بود، آمریکایی ها به محض اینکه متوجه شوند نیروهای مقاومت و ارتش سوریه قرار است در این منطقه به پیروزی برسند، به بهانه های مختلفی آن مناطق را بمب باران می کنند.


وی با اشاره به وقایع  17 شهریوردر زمان انقلاب در کشورمان، گفت : مردم تهران در این روز توسط رژیم ستم شاهی در میدان ژاله به خاک و خون کشیده شدند و نباید فراموش کنیم برای تثبیت این انقلاب، هزاران شهید تقدیم شده است.


حجت الاسلام قاسمی زاده ضمن تبریک عید سعید غدیر خم اظهار کرد: امروز به برکت امیرالمومنین (ع) ویژگی های مهمی در سطح عالم داریم و امیدواریم به آبروی امام علی (ع) و همه بزرگان اسلام روز به روز به توفیقات بیشتری نائل شویم.

وی همچنین به هفته بانکداری اسلامی اشاره کرد و گفت: از همه مسئولان و کارشناسانی که در راستای بانکداری اسلامی به مردم تسهیلات می دهند قدردانی می کنیم وامید است به زودی مبانی بانکداری اسلامی را در سطح جامعه شاهد باشیم.

همزمان با نمازجمعه این هفته نمایشگاه بانکداری اسلامی با هدف آشنا کردن مردم با عقود اسلامی در محوطه مصلی امام علی (ع)  برگزار شد.

 انتهای پیام/ح

مسلمانان میانمار زیر سایه سنگین سکوت جوامع حقوق بشری !

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار