فرماندار شهرستان تکاب : طرح تصفیه خانه فاضلاب روستای چوپلو 75 درصد پيشرفت دارد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، ایرج ثقفی در این خصوص افزود: این طرح از مهمترین طرح های توسعه ای شهرستان تکاب است و برای اجرای آن 42 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.پیشرفت 75 درصدی طرح تصفیه خانه فاضلاب روستای چوپلوی تکاب
وی با بیان اینکه اجرای این طرح از پیشرفت مناسبی برخوردار است اظهار کرد: برای اجرای طرح تصفیه خانه فاضلاب روستای چوپلو 12 کیلومتر شبکه و 11 کیلومتر خط انتقال در مدت چهار ماه ساخته شده است.
وی بیان کرد: با بهره برداری از این طرح، روزانه 350 متر مکعب فاضلاب روستای چوپلو تکاب به منظور تامین آب مورد نیاز زمین های کشاورزی جمع آوری و تصفیه خواهد شد.
فرماندار تکاب ادامه داد: طرح تصفیه خانه فاضلاب روستای چوپلو با هدف جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب ها، صیانت از محیط زیست، رفع دغدغه های زیست محیطی منطقه و استفاده مجدد از فاضلاب تصفیه شده اجرا می شود.
ثقفی اضافه کرد: این طرح به علت استفاده مجدد از فاضلاب های تصفیه شده در مناطقی که اقلیم خشک و نیمه خشک دارند از اولویت خاصی به منظور مدیریت بحران آب برخوردار است.
وی گفت: برنامه ریزی برای استفاده از پساب تصفیه شده در برخی فعالیت های کشاورزی، صنعت، تفریحی و جایگزین آن با آب های با کیفیت بالاتر از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
وی افزود: این طرح با هدف پیشگیری از تاثیر مخرب فاضلاب انسانی بر منابع و آب های زیر زمینی و همچنین برای استفاده مجدد از پساب تصفیه شده با توجه به مشکل کم آبی در این منطقه از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در شهرستان تکاب طراحی و اجرا می شود.
وی گفت: باتوجه به خشکسالی های متعدد در 20 سال گذشته در منطقه اجرای طرح های تصفیه فاضلاب ها و استفاده مجدد از پساب آنها مورد تاکید جدی دولت قرار گرفته است.
روستای چوپلو با 480 خانوار از توابع بخش تخت سلیمان شهرستان تکاب بوده و در مسیر جاده دسترسی این شهرستان به شهرستان شاهیندژ قرار گرفته است.
انتهای پیام/ع

تصفیه خانه روستای چوپلو شهرستان تکاب در مراحل پایانی احداث خود قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.