رویدادهای مهم ورزشی 16 شهریور ماه را به روایت تاریخ مرور خواهیم کرد.

چهل و چهارمین سالگرد دربی شش تاییبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان  امروز پنجشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۶ هجری شمسی برابر با ۱۶ ذی الحجه ۱۴۳۸ هجری قمری و ۷ سپتامبر ۲۰۱۷ میلادی است. 

۴۴ سال پیش در چنین روزی، دربی دوازدهم پایتخت بین تیم های استقلال و پرسپولیس برگزار شد و تیم پرسپولیس با نتیجه پرگل ۶-صفر تیم استقلال را شکست داد. این دیدار در ورزشگاه آزادی تهران، با حضور ۶۰ هزار تماشاگر و به قضاوت نیکولای پتری چیانو از رومانی برگزار شد. همایون بهزادی در دقایق ۵۰، ۸۶ و ۹۰، ایرج سلیمانی در دقایق ۴۵ و ۵۶ و حسین کلانی در دقیقه ۳۲ برای پرسپولیس گلزنی کردند. برای تیم پرسپولیس در این دیدار بهرام مودت، ابراهیم آشتیانی، مسیح مسیح نیا، رضا وطنخواه، جعفر کاشانی، اسماعیل حاج رحیمی پور، علی پروین، حسین کلانی، همایون بهزادی، اصغر ادیبی و ایرج سلیمانی و برای تیم استقلال منصور رشیدی (ناصر حجازی)، محمدرضا عادلخانی، نصرالله عبداللهی، اکبر کارگر جم، علی جباری، کارو حق وردیان، عزت جانملکی، حسن روشن (هادی نراقی)، جواد الله وردی، جواد قراب و غلامحسین مظلومی (مسعود مژدهی) به میدان رفتند. هدایت تیم پرسپولیس بر عهده آلن راجرز و هدایت تیم استقلال بر عهده زدراکو رایکوف بود.

۴۳ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در مرحله گروهی مسابقات فوتبال هفتمین دوره بازیهای آسیایی توانست با نتیجه پرگل ۶-صفر تیم فوتبال بحرین را در هم کوبد. این بازی در ورزشگاه امجدیه تهران، با حضور ۱۰ هزار تماشاگر و به قضاوت محمد اعظم از هندوستان برگزار شد. غفور جهانی در دقیقه ۲۵، نذیر الدورازی (مدافع بحرین به اشتباه در دقیقه ۲۸)، پرویز قلیچ خانی در دقیقه ۳۲، محمود اعتمادی در دقیقه ۴۱، محمد دستجردی در دقیقه ۴۶ و کارو حق وردیان در دقیقه ۷۳ گلهای تیم ایران را زدند. برای تیم ایران در این مسابقه منصور رشیدی، محسن هوشنگی، اکبر کارگر جم، مسیح مسیح نیا، جعفر کاشانی، محمد دستجردی، محمود اعتمادی (علی جباری از دقیقه ۵۷)، پرویز قلیچ خانی (علی پروین از نیمه دوم)، کارو حق وردیان، غفور جهانی و حسن روشن به میدان رفتند. هدایت تیم ایران در این رقابتها بر عهده فرانک اوفارل ایرلندی بود.

۱۶ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در دیدار رفت خود در چارچوب مرحله دوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی در قاره آسیا توانست با نتیجه ۲-یک تیم فوتبال عراق را شکست دهد. این بازی در بغداد و در حضور ۶۰ هزار تماشاگر برگزار شد. علی کریمی و علی دایی گلهای تیم ایران را زدند. تک گل تیم عراق را عماد محمد رضا در دقیقه ۲۰ زد. برای تیم ایران در این مسابقه ابراهیم میرزاپور، افشین پیروانی، مهرداد میناوند، یحیی گلمحمدی، رحمان رضایی، مهدی هاشمی نسب، مهدی مهدوی کیا، مجاهد خذیراوی، علی کریمی، علیرضا واحدی نیکبخت و علی دایی به میدان رفتند. هدایت تیم ایران در این رقابتها بر عهده میروسلاو بلاژویچ بود.

۱۵ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در دیدار رده بندی دومین دوره مسابقات فوتبال غرب آسیا به مصاف تیم فوتبال سوریه رفت. دو تیم در پایان وقت قانونی و اضافه این بازی به نتیجه تساوی ۲-۲ دست یافتند اما در ضربات پنالتی تیم ایران موفق شد با نتیجه ۴-۲ و در مجموع با نتیجه ۶-۴ تیم سوریه را شکست دهد و به مقام سوم مسابقات فوتبال غرب آسیا برسد. این دیدار در ورزشگاه العباسیون دمشق، با حضور ۱۰ هزار تماشاگر و به قضاوت ابراهیم ابوعیاش از فلسطین برگزار شد. جلال کاملی مفرد در دقیقه ۵۹ و علیرضا واحدی نیکبخت در دقیقه ۸۸ برای تیم ایران در جریان بازی گلزنی کردند. برای تیم ایران در این مسابقه ابراهیم میرزاپور، علی بداوی، حمید عزیز زاده، جلال کاملی مفرد، سعید لطفی، مهدی امیرآبادی، سهراب بختیاری زاده، جواد نکونام، علیرضا واحدی نیکبخت، ایمان مبعلی و محسن بیاتی نیا به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده برانکو ایوانکوویچ بود.

۹ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در دیدار رفت خود در چارچوب مرحله دوم مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی در قاره آسیا به مصاف تیم فوتبال عربستان سعودی رفت که این بازی با نتیجه تساوی یک-یک پایان یافت. این دیدار در ورزشگاه ملک فهد ریاض، با حضور ۶۰ هزار تماشاگر و به قضاوت مارک شیلدز استرالیایی برگزار شد. جواد نکونام در دقیقه ۸۲ تک گل تیم ایران را زد. برای تیم ایران در این مسابقه سید مهدی رحمتی، ستار زارع، مجید غلام نژاد، سید جلال حسینی، هادی عقیلی، آندرانیک تیموریان (مجتبی جباری از دقیقه ۷۵)، فریدون زندی (رسول خطیبی از دقیقه ۵۹)، جواد نکونام، مسعود شجاعی، وحید هاشمیان و غلامرضا رضایی (مهرزاد معدنچی از دقیقه ۵۹) به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده علی دایی بود.

۷ سال پیش در چنین روزی، تیم ملی فوتبال ایران در یک دیدار دوستانه موفق شد با نتیجه یک-صفر تیم فوتبال کره جنوبی را شکست دهد. این بازی در ورزشگاه جام جهانی سئول، در حضور ۳۸۶۴۲ تماشاگر و به قضاوت محمد صالح سوبخیدین از مالزی برگزار شد. مسعود شجاعی در دقیقه ۳۵ تک گل بازی را زد. برای تیم ایران در این مسابقه سید مهدی رحمتی، محمد نصرتی، سید جلال حسینی، هادی عقیلی، پژمان نوری (حنیف عمران زاده از دقیقه ۸۳)، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، مسعود شجاعی (هادی نوروزی در دقیقه ۳+۹۰)، احسان حاج صفی، محمد غلامی (کریم انصاری فرد از دقیقه ۳۶ و مهرداد اولادی از دقیقه ۷۳) و غلامرضا رضایی (محمدرضا خلعتبری از دقیقه 78) به میدان رفتند. هدایت تیم ایران بر عهده افشین قطبی بود.

انتهای پیام/

سالروز دربی شش تایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار