مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: برای معرفی ظرفیت های گردشگری سیستان و بلوچستان طرح توسعه بوم گردی در استان در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه بوم گردی در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،   کامبیز مشتاق گوهری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: یکی از سیاست های جدید این نهاد توجه به مناطق روستایی و عشایری است که در این راستا از سال گذشته فعالیت هایی در زمینه افزایش بوم گردی در استان شروع شده به گونه ای که بیش از 60 پرونده در این زمینه تشکیل که 10 مورد آن به نتیجه رسیده است.

وی آسان سازی راه اندازی دفاتر خدمات مسافربری را از اولویت های دیگر این نهاد برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در گردشگری ذکر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان، صنایع دستی را یکی از پایه های اشتغال استان بیان کرد و گفت: در این حوزه نیز قابلیت های خوبی داریم به طوریکه چندین اثر دیگر صنایع دستی به برندهای استان اضافه شده است.

مشتاق گوهری بیان کرد: یکی از محورهای اصلی میراث فرهنگی توجه ویژه به صنایع دستی سیستان و بلوچستان است.

وی کلپورگان را نخستین کاندید روستای جهانی صنایع دستی ذکر کرد و گفت: پیگیر هستیم بزودی این مهم محقق شود.

مشتاق گوهری افزود: سفال کلپورگان شاهکار هفت هزار ساله زنان و مردان دیار نخل و آفتاب «سراوان» با شهرت جهانی و منحصر به فرد در میان سفالینه های تاریخی است.

وی راه اندازی صنایع دستی در روستای دامن، بازارچه بزرگ صنایع دستی در زاهدان، خانه بوم گردی در قلعه نو سیستان، مجتمع تفریحی گردشگری لادیز و گوربند را از جمله طرح های قابل افتتاح هفته دولت در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: زندگی و مناطق روستایی و عشایری از مزیت های گردشگری استان است.

وی اظهار کرد: سیستان و بلوچستان کمترین نرخ شهرنشینی را داشته و همین موضوع می تواند باعث توجه ویژه به حوزه روستا و طبیعت خاص استان برای گردشگران داخلی و خارجی شود.

انتهای پیام/ع

توسعه بوم گردی در سیستان و بلوچستان در دستور کار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار