شانزدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران با حضور اساتیدی از دانشگاه IIT هندوستان به میزبانی استان اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، گودرز صادقی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم افتتاحیه این کنفرانس به دستاوردهای علمی دانشگاه محقق اردبیلی اشاره کرد و گفت: در طی سه سال گذشته ۱۰۰ نفر هیئت‌علمی در این دانشگاه جذب شده‌اند.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته محقق اردبیلی در دانشمندان یک درصد برتر جهان و تولید مقالات یک درصد برتر حائز نقش بوده است، اضافه کرد: از سویی امسال بعد از دانشگاه تبریز در بین ۱۱ دانشگاه شمال غرب کشور موفق به کسب رتبه دوم اعزام المپیادی به مرحله کشوری است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با اشاره به اقدامات فرهنگی دانشگاه اضافه کرد: در دو سال اخیر رتبه نخست مدیریت کاروان‌های راهیان نور حاصل‌شده و برنامه‌های فرهنگی متعددی نیز به اجرا درآمده است.

صادقی با بیان اینکه همکاری‌های مشترک علمی با کشور گرجستان آغاز شده است، ادامه داد: از سویی واحدهای جدید با هدف کاربردی کردن علم و ارتباط بیشتر جامعه و صنعت ایجاد شد.

به گفته وی تأسیس موزه تاریخ علوم که در سال ۹۴ رتبه برتر کشوری را کسب کره است و تأسیس آزمایشگاه تحقیقات مرکزی، تأسیس مرکز آپا، تأسیس مرکز تب و تندرستی، دفتر دفاع از حقوق زنان و کلینیک‌های تخصصی علمی از دیگر اقدامات دانشگاه است.

 

انتهای پیام/ح

افتتاح شانزدهمین کنفرانس ملی هیدرولیک ایران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.