اردبیل؛

برگزاری کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار در اردبیل

کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار با حضور محققان و دانشمندان از کشورهای خارجی و استان‌های مختلف در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علیرضا نگهدار رئیس کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار صبح امروز در نخستین روز کنفرانس بین‌المللی آب در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار از امروز در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود و به مدت 3 روز این کنفرانس ادامه خواهد داشت تا بتوانیم با ارائه دستاوردهای اساسی در این کنفرانس گام بزرگی در مدیریت مصرف آب و کاهش معضلات محیط زیست داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از معضلات اساسی کشور و استان اردبیل مشکل کمبود آب و کم‌بودن آب‌های زیرزمینی است٬ افزود: این امر یک تهدید جدی برای منطقه بوده و باید اقدامات اساسی در زمینه مقابله با بحران آب انجام شود که دانشگاه محقق اردبیلی با برگزاری کنفرانس بین‌المللی آب درصدد است در این زمینه پیشگام باشد.

رئیس کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست وتوسعه پایدار با اشاره به مشکلات آب‌های زیرزمینی دشت اردبیل گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته به دلیل بهره‌برداری‌های بی‌رویه آب به ویژه در بخش کشاورزی آب‌های زیرزمینی کاهش یافته است و امروز این امر بسیار نگران ‌کننده است.

نگهدار بیان کرد: در کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست وتوسعه پایدار علاوه بر استان‌های کشور از کشورهای ترکیه٬ فرانسه و انگلستان نیز شرکت کرده‌اند که امیدواریم به نتایج مثبت در این کنفرانس برسیم تا مسائل و مشکلات آب استان اردبیل و کشور را حل کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به کاهش بارندگی در کشور به ویژه استان اردبیل هم‌اکنون در زمینه آب شرب مشکلاتی وجود دارد و سد یامچی به تنهایی قادر به تامین آب شرب استان اردبیل نیست و نیاز است در این زمینه تمهیدات اساسی انجام شود.

450 مقاله به کنفرانس بین‌المللی آب در اردبیل ارائه شد

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار گفت: ۴۵۰ مقاله به کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار در استان اردبیل ارائه شده است.

سعید راثی نظامی افزود: یکی از اولویت‌های اساسی استان اردبیل برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار است که برای کنفرانس‌های بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار در اردبیل 450 مقاله ارائه شده است.

وی با بیان اینکه از 450 مقاله ارائه شده به کنفرانس‌های بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار 70 مقاله به صورت شفاهی ارائه خواهد شد٬ گفت: مقالات ارائه شده با محوریت آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار است که این مقالات از سطح بسیار بالای علمی برخوردار هستند.

دبیر علمی کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار تصریح کرد: در کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار از کشورهای خارجی از جمله کشورهای ترکیه٬ فرانسه و انگلستان نیز حضور دارند که می‌توانند برای مفید بودن کنفرانس در مصرف آب بسیار موثر باشد و در این زمینه از محققان و دانشمندان بنام ایرانی استفاده شده است.

راثی نظامی افزود: در نخستین کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار علاوه بر سخنرانی دانشمندان و محققان و مسئولان محیط زیست و آب نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی برگزار می‌شود که این کنفرانس به مدت 3 روز در اردبیل ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اولویت کنفرانس بین‌المللی آب٬ محیط زیست و توسعه پایدار ارائه راهکارهای اساسی برای جلوگیری از معضلات محیط زیست و مقابله با بحران آب است٬ بیان کرد: در این زمینه مقالات بسیاری خوبی ارائه شده است و امیدواریم در پایان بتوانیم راهکارهای خوبی از کنفرانس بین‌المللی آب برای کاهش معضلات محیط زیست و مقابله با بحران آب ارائه دهیم.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار