مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: پنجمین نشست هم اندیشی بهبود بهره وری و دیسپاچینگ شرکت های توزیع نیروی برق غرب و شمالغرب کشور به میزبانی اردبیل آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ علیرضا علیزاده افزود: با حضور نمایندگان ۱۲ شرکت توزیع برق پنجمین نشست هم‌اندیشی بهبود بهره‌وری و دیسپاچینگ شرکت‌های توزیع نیروی برق غرب و شمال غرب کشور به میزبانی استان اردبیل آغاز به‌کار کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کشور نیم‌نگاهی به چشم‌انداز جهانی صنعت برق در سال ۲۰۲۵ دارد، تصریح کرد: سه بند اساسی در این چشم‌انداز مورد تأکید است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل گفت: از جمله افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق، هوشمند سازی شبکه و حل تضاد کربن و انرژی در این چشم‌انداز تأکید می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه در راستای بهبود قابلیت اطمینان عبور از شیوه سنتی توزیع و استقرار سیستم‌های مدرن تأکید می‌شود، ادامه داد: علاوه بر این در این راستا بهره‌برداری از سیستم‌های جدید فناوری اطلاعات در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: در هوشمند سازی نیز به دلیل اهمیت آن در امنیت، اقتصاد و محیط‌زیست و همچنین کاهش مصرف نسبت به هوشمند سازی تأکید می‌شود.

علیزاده از کارکردهای شبکه هوشمند سازی را استفاده آگاهانه و انعطاف‌پذیری شبکه عنوان و اضافه کرد: در حل مشکل کربن و انرژی نیز به دلیل اینکه حداکثر استفاده در نیروگاه‌ها ۵۰ درصد است و بیش از آن محیط آلوده می‌شود راهکارهایی مدنظر قرارگرفته است.

وی به ارائه مقالات متنوع در سه محور ذکر شده اشاره کرد و افزود: در مجموع ۳۶۶ مقاله به دبیرخانه نشست واصل شده است.

به گفته علیزاده از این تعداد ۴۷ مقاله مورد پذیرش قرار گرفته که ۲۷ مقاله به صورت شفاهی و ۲۰ مقاله به صورت پوستر ارائه می‌شود.

وی همچنین به برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی و نمایشگاه صنعت برق در جنب این نشست اشاره و تأکید کرد: در مجموع هم‌اندیشی شرکت‌های توزیع و ارائه راهکارهای جدید ارتقا بهره‌وری هدف این نشست است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.