مسئولان قضایی از ورود به مسایل سیاسی و جناحی پرهیز کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس در همایش فصلی روسا و دادستان‌های استان فارس با اشاره به تلاش در تقویت روحیه انقلابی، دینداری و توسعه اشعار دینی گفت:  یکی از ابعاد مهم در مسیر حفظ استقلال پرهیز مسئولان از ورود به مسائل سیاسی و جناحی است.

رئیس شورای قضایی استان حفظ استقلال دستگاه قضایی را در تعارض و نافی تعاملات قانونمند ندانست و با تأکید بر پرهیز از عملکرد جزیره‌ای گفت: در مسیر انجام وظایف و مأموریت‌ها و ایفای نقش مؤثر و محوری همواره تعامل با دستگاه‌ها و حمایت از عملکرد قانونی آنان را مد نظر قرار دهید.

وی با بیان اینکه مطابق دستورالعمل اجرایی زمان مناسب باید برای ملاقات‌های حضوری با مردم تنظیم و به نحوی صورت گیرد که دسترسی مردم به مسئولان قضایی آسان و به دور از هرگونه تشریفات انجام شود، افزود: در برخورد با مراجعان ظزفیت اخلاقی مسئولان قضایی در سراسر استان با مردم باید به گونه‌ای باشد که بازخورد این رفتار‌ها در اصلاح امور مؤثر باشد.

 

وی تصریح کرد: رعایت نظم و انضباط اداری یکی از اولویت‌هایی است که توجه به آن ضمن ایجاد انسجام در بین مجموعه رضایت مندی مراجعان را نیز به همراه دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: مصوبات کمیته رفع اطاله دادرسی باید مد نظر قرار گیرد تا با کاهش اطاله دادرسی و کاهش فشار‌های ناشی از انبوه پرونده‌ها میزان رضایت عمومی نیز در نتیجه کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌ها بیشتر شود.

القاصی با اشاره به استفاده از سامانه‌های طراحی شده در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و بهره برداری بهینه از ظرفیت‌های استفاده برخط از سامانه‌ها با هدف بهبود کیفیت خدمات قضایی با تاکید بر نتیجه افزایش امتیازات عملکردی خواستار توجه همه حوزه‌های قضایی نسبت به ثبت ابلاغات الکترونیک شد.

وی تصریح کرد::‌باید در شناسایی و گزینش اعضاء شورا‌های حل اختلاف دقت شود و با تشخیص درست از افراد آگاه، با تجربه و دارای سلامت نفس و اخلاق مدار زمینه ارتقاء بدنه دستگاه قضایی و شورا‌های حل اختلاف فراهم شود.

گفتنی است، در این مراسم از ۴۹ تن از قضات استان که در زمینه کاهش اطاله دادرسی، رسیدگی به پرونده‌های مهم و امنیتی که در هیئت‌های بازرسی فعال بوده اند و همچنین ۴۳ تن از کارکنان به لحاظ کسب امتیازات عملکردی با اهداء لوح سپاس، تجلیل شد.
انتهای پیام/ت


برگزاری همایش فصلی روسا و دادستان‌ها در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.