ردیابی و کانون کوبی آفت کنه نقره‌ای در باغات مرکبات مازندران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: در بازدید‌های میدانی کارشناسان کشاورزی در برخی از باغات مرکبات کنه زنگ مشاهده شده است.


وی افزود: باغداران برای جلوگیری از خسارت این آفت با توجه به تعدد نسل و کوتاه بودن دوره رشدی آفت، نسبت به ردیابی در باغاتی که سابقه آلودگی به کنه زنگ دارند اقدام کنند.


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره سموم توصیه شده برای مبارزه با کنه زنگ گفت: ورتیمک به میزان ۲۰۰ تا ۲۵۰ سی سی در ۱۰۰۰ لیتر آب، انویدور به میزان ۳۰۰ سی سی در ۱۰۰۰ لیتر آب، نئورون به میزان یک و نیم لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب و نیسورون به میزان ۵/۰ لیتر در ۱۰۰۰ لیتر آب از سموم برای مبارزه با کنه زنگ لازم است.


زاغی افزود: در صورت افزایش دما به بیش از ۳۳ درجه سانتی گراد از مصرف روغن امولسیون شونده همراه با کنه کش‌های توصیه شده خودداری شود.


وی با اشاره به اینکه آلودگی‌های مشاهده شده در باغات به صورت محدود و موضعی است، گفت: مبارزه با این آفت به صورت لکه گیری انجام شود.


وی افزود: برای پیشگیری از اثرات سوء تنش‌های گرمایی، آبیاری درختان و سمپاشی در ساعات خنک روز و در هوای بدون باد انجام شود.


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران به باغداران توصیه کرد از اختلاط سموم و روغن‌ها با کود‌های شیمیایی هنگام سمپاشی خودداری کنند.


انتهای پیام/آ


مبارزه با آفت کنه در باغات مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار