امام جمعه دیر گفت: باید جایگاه غدیر و مسئله جانشینی امیرالمؤمنین برای جوانان تبیین شود.

جایگاه غدیر برای جوانان تبیین شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی پیش از ظهر سه‌شنبه در آیین جشن ولایت در مسجد آل یاسین دیر اظهار داشت: اگر والی جامعه به ولایت اعتقاد داشته باشد احکام الهی نیز در جامعه پیاده می‌شود. انسان در هر حالت باید معتقد به ولایت باشد وگرنه اعمال دیگر او نیز پذیرفته نمی‌شود.

امام جمعه دیر تصریح کرد: هر یک از ارکان دین عیدی دارد و عید ولایت نیز عید غدیر است و از آنجایی که ولایت بالاترین رکن دین است پس عید غدیر نیز مهمترین عید امت اسلام است. پیامبر اسلام در زمان حیات هرگاه از شهر مدینه بیرون می‌رفت جانشینی به جای خود انتخاب می‌کرد، بنابراین با عقل جور در نمی‌آید که ایشان برای امت اسلام جانشینی انتخاب نکرده باشد.

حسینی اضافه کرد: مسئله‌ای که در قرآن به آن اشاره شده که اگر پیامبر آن را انجام ندهد رسالتش ناقص می‌ماند همان مسئله امامت و جانشینی امیرالمؤمنین است.  در زمانه‌ای که دشمنان با تمام توان به دنبال از بین بردن باور‌ها و ارزش‌های اسلامی جامعه و نسل جوان ما هستند باید جایگاه غدیر و مسئله جانشینی امیرالمؤمنین را برای جوانان تبیین و آنان را به مطالعه کتبی، چون «الغدیر» تشویق کنیم.

انتهای پیام /پ

جایگاه غدیر برای جوانان تبیین شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.