پروفسور مسعود فرزانه دهکردی دانشمند شهرکردی، عضو آکادمی مهندسی کانادا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ پروفسور مسعود فرزانه دهکردی دانشمند شهرکردی در مراسمی در اوتاوا و به طور رسمی، عضو آکادمی مهندسی کانادا (Canadian Academy of Engineering) شد.

این عنوان معتبر به دلیل تلاش‏‌های مستمر و چاره‏ گشایی این دانشمند چهارمحال و بختیاری در طول ۳۵ سال فعالیت علمی در شبکه برق قدرت کانادا، انتشار حدود یک هزار مقاله‏ علمی و سخنرانی، تدوین، هدایت و اجرای تعدادی از استاندارد‌های بین‏ المللی، مشارکت در نگارش و تهیه‏ تعداد قابل توجهی از کتاب‏‌های مرجع و تربیت و آموزش حدود ۲۵۰ نفر نیروی با کیفیت در زمینه مهندسی به وی تعلق گرفت.

پرفسور فرزانه در حال حاضر عضو دائمی موسسه‏ مهندسان برق و الکترونیک (IEEE)، عضو انستیتو مهندسی و تکنولوژی (IET) و عضو انستیتو مهندسی کانادا (EIC) است.

پروفسور مسعود فرزانه دهکردی در سال ۱۳۲۷ در شهرکرد به دنیا آمد و مدرک مهندسی برق قدرت را از دانشگاه پلی‏ تکنیک تهران دریافت کرد و در سال‏‌های ۱۹۷۸ و ۱۹۸۰ هم به ترتیب موفق به اخذ مدارک کارشناسی ارشد و دکترای برق از دانشگاه پال‏ساباتیه‏ فرانسه شد.

فرزانه در سال ۱۹۸۶ نیز دوره فوق‏ دکتری در گرایش Electrical Discharges at High-Voltage را در این دانشگاه به پایان رساند.

نام پروفسور مسعود فرزانه دهکردی در دو منبع «پانصد پیشگام تأثیرگذار»، هشتمین چاپ بین ‏المللی انیستیتوی بیوگرافی آمریکایی ایالات متحده آمریکا و «واژه ‏نامهی جهانی بیوگرافی»، چاپ بیست و هفتم مرکز جهانی بیوگرافی کمبریج وجود دارد.

همچنین وی از سوی مجله مک ‏لین کانادا، در لیست یکصد پیشگام نوآور دارای توان ایجاد تغییر در جهان قرار گرفت.

از دیگر سوابق وی می‌توان به عضویت در کمیته‏ ها، انستیتو و انجمن‌های مختلف، کسب جوایز متعدد در زمینه‌های متفاوت، چاپ سه کتاب و مشارکت در نگارش ۱۴ فصل از کتب علمی اشاره کرد.

انتهای پیام/ف

عضویت دانشمند شهرکردی در آکادمی مهندسی کانادا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار