مخترع استان چهارمحال و بختیاری موفق به ثبت جهانی اختراع خود شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهرکرد؛ رسول نوروزیان قهفرخی، نخبه و مخترع چهارمحال و بختیاری و نماینده واحد فناور پیام آوران هوای پاک، پس از پنج سال تلاش، موفق به ثبت یکی از اختراعات خود با نام «فیلتر هوشمند نانو تیوب کربنی جاذب آلاینده های هیدروکربنی و سمی محیط زیست» در اداره ثبت آمریکا به نام جمهوری اسلامی ایران شد.

گفتنی است: این سیزدهمین اختراع جهانیPCT شده مورد تأیید WIPO و چهل و چهارمین اختراع ایرانی مورد حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران رئیس جمهوری است که در اداره ثبت اختراعات آمریکا به ثبت جهانی رسیده است.

ثبت این اختراع به عنوان جدیدترین تکنولوژی سال ٢٠١۶ آمریکا در حوزه کنترل و کاهش گازهای گلخانه ای، در ارتقای رتبه علمی ایران در ارزیابی های آتی اثرگذار خواهد بود.

از ویژگی های این فلیتر فرآوردهای صنعتی نظیر کربن صنعتی با خلوص ٩٩ درصد و فرآوردهای تبدیلی یخ خشک و گاز کربنیک و اوره در سطح خلوص بالاست.

این فناوری بومی و پیشرفته ایرانی قابلیت تجاری سازی در ٢۶ حوزه صنعتی از جمله ارتقای آلایندگی خودروها تا حد استاندارد یورو ۶ و تجهیز صنایع آلاینده زا که به واسطه این دانش نوین به صنعت ملی سبز مبدل شده است را دارد و در صورت تجاری شدن می تواند راهکاری اساسی جهت رفع آلودگی هوا در کلان شهرهای کشور باشد.

 رسول نوروزیان قهفرخی قبل از این، نشان نقره مسابقات و جشنواره های بین المللی اختراعات سوئیس را از آن خود کرده بود و در مسابقات اختراعات کره جنوبی و کویت، جایزه ویژه سمی گرند پریکس و ٢ نشان طلا برای جمهوری اسلامی ایران کسب کرد.

وی همچنین از مخترعان منتخب جشنواره جوان خوارزمی می باشد و تا کنون ١٨ اختراع در اداره ثبت اختراعات و مالکیت فکری کشور به ثبت رسانده است.

هم اکنون از هر ٨۶٣ مقاله ISI دانشگاهی، یک اختراع جهانی در ایران تولید می شود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.