بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور در روستای صحرارود شهرستان فسا برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ تعزیه، آیینی است که بیش از ۱۰۰ سال به صورت شیبه خوانی و تعزیه میدانی در سالروز شهادت امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

هر ساله بزرگترین تعزیه میدانی کشور در روستای صحرا رود فسا اجرا می‌شود و در این مراسم حوادث واقعه عاشورا به تصویر کشیده می‌شود.

دستان مسئول اجرا و برگزاری مراسم بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور اظهار کرد: امسال نیز همزمان با ایام سوگواری محرم، بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور با حضور عاشقان اهل بیت (ع) در روستای صحرارود شهرستان فسا برگزار می‌شود و هنرمندان بیش از یک ماه است که در حال آماده سازی و تمرین این مراسم هستند.

وی با بیان اینکه امسال در این مراسم موضوع نفاق را هنرمندان اجرا می‌کنند افزود: اجرای این تعزیه در حدود ۴ ساعت طول می‌کشد و با بهره گیری از شبیه خوانی هر ساله حدود ۴۰ هزار نفر از بزرگترین تعزیه میدانی کشور دیدن می‌کنند.

دستان ادامه داد: در این تعزیه بیش از ۲۵۰ نفر به عنوان بازیگران اصلی و بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر عوامل اجرایی در برگزاری این مراسم همکاری و عوامل پشت صحنه هستند که همگی از اهالی خود این روستا هستند.

تعزیه میدانی صحرارود بزرگترین تعزیه میدانی کشور است که در زمینی به مساحت ۲۵ هکتار وسعت و در میدانی به وسعت یک هکتار اجرا می‌شود.

این تعزیه در سال ۱۳۸۶ در فهرست آثار معنوی کشور به ثبت رسیده است.

 این تعزیه در روز هشتم ماه محرم برگزار می‌شود و پیش بینی شده بیش از ۵۰ هزار نفر از آن دیدن کنند.

انتهای پیام/ن

برگزاری بزرگ‌ترین تعزیه میدانی کشور در صحرارود فسا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار