شهدای اربعین مصداق واقعی سوختگان وصل هستند

 نشست خبری پانزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» با عنوان «کبوتران حرم» صبح امروز مورخ ۱۳ شهریور ماه با موضوع بستر سازی بیشتر در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری پانزدهمین همایش ادبی «سوختگان وصل» با عنوان «کبوتران حرم» به نکوداشت شهدای زیارت اربعین حله، با حضور سعید حدادیان دبیر این همایش ادبی، توسط دفتر ادبیات و هنر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، صبح امروز مورخ ۱۳ شهریور ماه با موضوع بستر سازی بیشتر در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.
سعید حدادیان ابتدای این نشست خبری با اشاره به اینکه سوختگان وصل کار خود را از سال ۱۳۸۰ با گرامیداشت جانبازان شیمیایی برگزار شد، گفت: در همه ۱۴ برنامه گذشته مصادیق بسیاری از سوختگان وصل داشتیم، اما شهدای اربعین مصداق واقعی سوختگان وصل بودند. این عزیزان بعد از طی کردن مسیر زیارت اربعین و در حال برگشت در یک لحظه مانند پروانه‌ در شمع ملکوتی سید الشهدا ع قرار گرفتند.
وی ادامه داد: اگر شهدای زیارت اربعین در ۱۵ ماه صفر شهید می شدند، ما به این راحتی از کنار آنها نمی گذشتیم، چرا که شهادت این شهدا، پس از پایان رسیدند اندوه سید الشهدا ع در ایستگاه ناب و نهایی زیارت اربعین، بازتابی از معارف حسینی شدند.
مداح اهل بیت (ع) درخصوص همایش سوختگان وصل اظهار داشت: در خرداد امسال به همه اهالی قلم در حوزه شعر و داستان نویسی فراخوان داده‌ایم. حدادیان بیان کرد: ارسال آثار شعر و داستان قالب آزاد دارد و قطعه ادبی در همایش پذیرفته نمی‌شود و محدودیتی درخصوص تعداد ارسال آثار نداریم.
دبیر همایش سوختگان وصل خاطر نشان کرد: شرکت کنندگان می توانند آثار خود را تا ۲۵ شهریور ماه به دبیر خانه به صورت تایپ شده از طریق نشانی الکترونیکی ارسال کنند و انشالله بتوانیم تا ۹ مهر ماه تمدید کنیم.
حدادیان درخصوص نگاه ویژه به شهید محسن حججی و شهدای مدافع حرم تصریح کرد: آثاری که درخصوص شهدای مدافع حرم به دبیر خانه ارسال شود، رد نمی کنیم و در بخشی ویژه ملاحظه شده و امتیازهایی را درنظر می گیریم.
وی افزود: اگر امروز نگاه ها همه به شهید محسن حججی است باید بگویم که شهید حججی نمادی از دیگر شهدای مدافع حرم است. ما در کشور خود قهرمانان بسیاری داریم که از چهره های دانشمندان هسته‌ای، شهدا و... هستند، یادمان نرود که سردار قاسم سلیمانی ها یک و یا دو نفر نیستند، البته نباید زحمات ایشان را نادیده گرفت و همه ما سربازان سردار هستیم.
حدادیان در پایان این نشست خبری گفت: اختتامیه پانزدهمین دوره از سوختگان وصل ۲۴ مهر ماه هم‌زمان با شهادت امام سجاد ع برای حرکت به سوی اربعین در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار