مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۸ زندانی جرائم غیرعمد استان با پیگیری ستاد دیه آزاد شده‌اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رحمدل بامری در جمع خبرنگاران گفت:‌ در شش ماهه نخست سال جاری با تلاش‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان توانستیم مبلغ 39 میلیارد و 977 میلیون و 625 هزار و 736 ریال را به صورت گذشت رضایتمندانه از شکات اخذ کنیم.


مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بدین ترتیب موجبات آزادی 58 نفر از مددجویان جرائم غیرعمد که در زندان‌های سراسر استان متحمل حبس بودند، فراهم شده است.


وی افزود: در شش ماهه نخست امسال 58 زندانی غیرعمد با جریمه‌ای بالغ بر54 میلیارد و 723 میلیون و 405 هزار ریال در زندان‌های استان به سر می‌بردند که با کمک خیرین مبلغ 7 میلیارد و 690 میلیون ریال به شاکیان پرداخت شد و مابقی بدهی را که مبلغی در حدود 40 میلیارد ریال بود توسط کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان گذشت رضایتمندانه از شکات اخذ شده است.


بامری گفت: از این تعداد 57 نفر مرد و یک نفر زن بودند که تعداد 6 محکوم به پرداخت دیه صادقات منجر به جرح و فوت، 30 نفر مهریه و نفقه و همچنین 22 نفر بدهکاران مالی غیرعمد بوده‌اند.


مدیر نمایندگی ستاد دیه استان سیستان و بلوچستان گفت: آمار عددی زندانیان جرائم غیرعمد استان 76 نفر است که همه آنها مرد هستند محکومیت آنها مربوط به 14 نفر در زمینه حوادث تصادفات رانندگی، یک نفر جرائم شبه عمد، 27 نفر بدهکاران مالی و 34 نفر جرائم مهریه بوده است.

انتهای پیام/گ

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سیستان وبلوچستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار