مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: 142 زندانی جرائم غیرعمد از ابتدای سال 95 تا کنون در استان آزاد شدند و به آغوش خانواده هایشان بازگشتند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رحمدل بامری در نشست با خبرنگاران گفت: 107 نفر از این زندانیان سال گذشته و 35 نفر دیگر نیز از ابتدای امسال تاکنون با کمک خیران، بخشش شکات و کمک های ستاد دیه آزاد شدند.


وی ادامه داد: قرار است 10 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد سیستان و بلوچستان نیز به مناسبت عید سعید فطر آزاد شوند.


وی افزود: سوانح رانندگی و حوادث کاری، بدهکاری مالی، مهریه و نفقه شایع ترین جرائم زندانیان غیر عمد در سیستان و بلوچستان است که جرائم 40 نفر از مجموع زندانیان آزاد شده در این مدت مربوط به تصادفات و حوادث کاری، 33 نفر بدهکاری های مالی و 69 نفر نیز مهریه و نفقه بوده است.


مدیرعامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: مجموع بدهی این افراد بیش از 140 میلیارد ریال بود که افزون بر 80 میلیارد آن از سوی شکات بخشوده شد که این حرکت در نوع خود در کشور بی سابقه بوده است.


بامری افزود: حدود 32 میلیارد ریال از بدهی این زندانیان جرائم غیر عمد با کمک ستاد دیه و بقیه از محل آوردهای شخصی و کمک های مالی بانک ها و غیره تامین شد.


وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان امسال جشن گلریزان در 19 شهرستان سیستان و بلوچستان برگزار شد و خیران استان با هدف کمک به زندانیان جرائم غیرعمد 21 میلیارد و 840 میلیون ریال تعهد کردند که به این ستاد پرداخت کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار