مدیر عامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان از آزادی ۵۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان از ابتدا امسال تاکنون خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مدیر عامل ستاد دیه سیستان و بلوچستان گفت: با کمک خیّرین نیکوکار، کمک‌های ستاد دیه و گذشت شکات از ابتدای سال تاکنون زمینه آزادی ۵۱ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد از زندان‌های استان سیستان و بلوچستان فراهم شده است.


وی افزود: مجموع کل بدهی این افراد بالغ بر ۳۳ میلیارد و ۷۹ میلیون و ۱۹۶ هزار ریال بوده که با پیگیری‌ها و تلاش‌های مستمر پرسنل ستاد دیه استان مبلغ ۲۰ میلیارد و ۵۴۲ میلیون و ۱۲۵ هزار ریال آن مورد گذشت قرار گرفت.


وی ادامه داد: از مجموع ۵۱ مددجوی غیرعمد آزادشده از سطح زندان‌های استان که در زندان‌های زاهدان، زابل، خاش، ایرانشهر، سراوان و چابهار بوده‌اند، ۲۵ نفر مربوط به مهریه و نفقه، ۲۱ نفر محکومین مالی و ۵ نفر نیز دیه تصادفات منجر به ایراد صدمه و فوت بوده‌اند.


بامری بیان کرد: هم‌اکنون تعداد ۶۷ زندانی جرائم غیرعمد با مجموع بدهی ۲۲۸ میلیارد و ۱۷۱ میلیون و ۷۵۶ هزار ریال در زندان‌های سیستان و بلوچستان به سر می‌برند. همچنین در حال حاضر ۳۴ نفر از این افراد به‌علت عدم پرداخت مهریه و نفقه، ۱۹ نفر محکومین مالی غیرعمد و همچنین ۱۴ نفر با مشکل دیه تصادفات ایراد صدمه بدنی غیرعمدی و منجر به فوت در زندان‌های استان به سر می‌برند.


مدیر نمایندگی ستاد دیه سیستان و بلوچستان ادامه داد: سوانح رانندگی و مهریه و نفقه شایع‌ترین جرائم غیرعمد در استان سیستان و بلوچستان است که باعث می‌شود افراد روانه زندان شوند.


بامری از علما و ریش‌سفیدان طوایف و قبایل درخواست کرد با فرهنگ‌سازی مناسب و مؤثر، مردم را نسبت به عواقب بیمه نکردن وسائط نقلیه و ترویج ازدواج‌های آسان بر اساس قوانین اسلامی با تعیین مهریه‌های معقول آگاه کنند و از شکات خواست تا با روحیه گذشت برای رضای خداوند متعال و شادی خانواده‌های افراد زندانی که مرتکب جرائم غیرعمد شدند، گذشت را سرلوحه کار خود قرار دهند.


وی افزود: مردم سیستان و بلوچستان می‌توانند برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد وجوه نقدی خود را علاوه بر واریز به شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۳۶۳۵ بانک ملت به نام ستاد دیه استان، با سامانه #۷۷۷۷۰۵۴*۷۸۰* نیز پرداخت کنند.

 

انتهای پیام/گ

آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار