لزوم اجماع طرح های توانمندسازی در کرمان

استاندار کرمان با بیان اینکه زمانبندی طرح توانمندسازی جوامع محلی از جمله روستاها بسیار مهم است، گفت: معتقدیم این طرح، بایدجامع باشد و به مرور اجرایی شود زیرا نمی توان با یک طرح ضربتی در این زمینه اقدام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان روز یکشنبه در هشتاد و نهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، آموزش را بخشی از کار توانمندسازی جوامع محلی دانست و افزود: باید نیازهای هر بخش را شناخت و سپس مسئول رفع آنها را تعیین کرد.
وی ادامه داد: طرح های توانمندسازی مناطق باید به گونه ای تدوین شود که با تغییر مدیران، متوقف نشوند و بتوان آنها را تداوم داد.
وی اظهارکرد: با توجه به اینکه معین های اقتصادی اقداماتی را آغاز کرده اند، به سمت برنامه مشخصی حرکت می کنیم که به توسعه جوامع محلی بیانجامد.
رزم حسینی ادامه داد: سوال این است که در استان و کشور ، طرح توانمندسازی جامع که به نتیجه نهایی برسد، کدام است؟
وی افزود: قرار است که اجماعی از طرح های موفق در زمینه توانمندسازی مردم صورت گیرد تا مدیران بدانند که چه مواردی را باید دنبال کنند.
استاندار کرمان ادامه داد: در راستای توانمندسازی مردم باید دید که اگر طرح های جرا شده در گذشته موفق بوده چرا گسترش نیافته و یا چرا به توانمندی کامل مردم منجر نشده است.
وی بیان کرد: باید همه سازمان های دست اندرکار در اجرای طرح های توانمندسازی در روستاها در جلسه ای مشترک، به بررسی نقاط قوت و ضعف طرح های اجرا شده پرداخته و با رفع نقاط ضعف و ارتقای نقاط قوت، طرح جامعی در این زمینه را تدوین و سپس اجرایی کنند.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه باید مسئول توسعه در هر منطقه مشخص باشد، تصریح کرد: دستگاه های دولتی به دلیل حجم بالای کار و مراجعات، نمی توانند مسئولیت توسعه جوامع محلی را عهده دار شوند اما به یقین همراه مسئولان توسعه و توانمندسازی هر منطقه خواهند بود و همکاری لازم را خواهند داشت.
استاندار کرمان ادامه داد: برخی از طرح های اجرا شده در استان کرمان از جمله همیاران آب را می توان در مراجع بین المللی مطرح کرد و جا انداخت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری با بیان اینکه شناخت مزیت های نسبی روستاها اصل اول برای توسعه پایدار است، گفت: توانمندسازی مردم باید بر اساس شناخت مزیت های نسبی صورت گیرد.
حمید ذکاء اسدی افزود: استاندار کرمان همواره تاکید کرده اند که سند پایداری برای روستاها تدوین شود واگر در این سند از توسعه اشتغال آغاز کنیم، به بیراه رفته ایم.
وی بیان کرد: تجربیات علمی و تاریخی در شناخت مزیت های نسبی هر منطقه بسیار تاثیرگذار است زیرا اگر مزیت های نسبی در یک روستا را به درستی بشناسیم شاید نیازی به ایجاد صندوق های خرد روستایی نداشته باشد.
وی ادامه داد: بعد از شناخت مزیت های نسبی مناطق، نقش دولت، افراد محلی و معین های اقتصادی در این مناطق تعیین می شود.

انتهای پیام/ی

توانمندسازی جوامع روستایی با طرح های ضربتی امکان پذیر نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار