چهارمحال و بختیاری در تولید دو محصول کشاورزی رتبه نخست کشور را کسب کرد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در جشنواره تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی گفت: در سال زراعی جاری، این استان با تولید حدود ۲۳ هزار تن ماهی سردآبی قزل آلای رنگین کمانی و ۲۴ هزار تن بادام مامایی، رتبه نخست کشور در تولید این دو محصول را به دست آورد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش کشاورزی در امنیت غذایی مردم اضافه کرد: درآمد یک سوم مردم استان از طریق بخش کشاورزی تأمین ‌می‌شود.

غریب اظهار داشت: این بخش با تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول گیاهی و دامی در چهارمحال و بختیاری، حدود ۳۰۰ میلیارد ریال درآمدزایی دارد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه ۳۴ هزار تن هلوی مرغوب طی دو سال گذشته، رتبه هفتم کشور را در تولید این محصول کسب کرد افزود: همچنین در این مدت با تولید سالانه ۷ هزار تن گردو، این استان حائز رتبه نهم کشور شد.

غریب ادامه داد: چهارمحال و بختیاری با تولید سالانه بیش از ۳۱ هزار و ۲۰۰ تن گوشت قرمز برابر با ۳ و نیم درصد تولید گوشت قرمز کشور، رتبه نهم و همچنین با تولید سالانه ۶ هزار تن قارچ دکمه‌ای، رتبه برتر کشوری  را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین سرانه تولید شیرخام این استان را ۲۴۲ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: چهارمحال و بختیاری با این میزان، رتبه دوم تولید سرانه شیر خام کشور را کسب کرد.

در جشنواره تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی سال زراعی جاری چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته دولت و با حضور محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی و کاظم خاوازی معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی، از ۵۴ کشاورز، ۶ دستگاه همکار در پیشبرد اهداف کشاورزی و ۳۲ کارمند نمونه جهادکشاورزی قدردانی شد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار