شهرکرد؛

رتبه نخست کشور در خرید گندم

استان چهارمحال و بختیاری سال گذشته، رتبه نخست کشور در خرید گندم را به خود اختصاص داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته جهادکشاورزی گفت: این استان در سال گذشته رتبه نخست کشور در خرید گندم بر اساس میزان محصول برداشتی را به خود اختصاص داد.

وی افزود: سال گذشته ۶۹ هزار و ۵۶۰ تن از مجموع ۱۱۲ هزار تن محصول گندم کشاورزان استان با قیمت هر کیلوگرم ۱۲ هزار و ۷۰۵ ریال خرید تضمینی شد که نسبت به سال قبل از آن (۱۳۹۴) که ۵۹ هزار و ۱۳۰ تن بود، ۱۷ درصد افزایش داشت.

غریب اضافه کرد: همچنین چهارمحال و بختیاری در تولید برخی محصولات مانند هلو و فرآورده‌های لبنی رتبه دوم و در تولید گردو رتبه هفتم کشور را از آن خود کرده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۲ درصد اقتصاد کشور وابسته به تولیدات بخش کشاورزی است ادامه داد: این میزان در چهارمحال و بختیاری ۲۹ درصد می‌باشد.

وی اظهار داشت: پارسال در سطح ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار و در سه سال گذشته ۱۱ هزار هکتار از اراضی استان، سیستم شبکه آبیاری تحت فشار اجرا شد.

غریب با اشاره به معرفی پنج کشاورز نمونه در سطح ملی طی سال گذشته از چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی بویژه در بخش کشاورزی، توسعه اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال را در پی دارد.

۲۷ خرداد سالروز تشکیل نهاد انقلابی جهاد سازندگی در سال ۱۳۵۸ به فرمان حضرت امام خمینی (ره) به عنوان «روز جهاد کشاورزی» و از ۲۱ تا ۲۷ خرداد با عنوان «هفته جهاد کشاورزی» نامگذاری شده است.

برنامه‌های امسال هفته جهاد کشاورزی با شعار «کشاورزی؛ عرصه تولید و کسب و کار، بستر سلامت و امنیت غذایی» اجرا شد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار