مدیر شبکه دامپزشکی ریگان گفت :به مناسبت هفته دولت دام های عشایر ریگان به صورت رایگان واکسیناسیون و معاینه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن دهقانیان مدیر شبکه دامپزشکی ریگان افزود:کنترل ومبارزه با بيماری های دامی و حفظ و صيانت از سرمايه های دامی کشور از مهمترين وظايف دامپزشکی می باشد به همين منظور شبکه دامپزشکی شهرستان ريگان با حضور در مناطق کوهستانی و عشايری شهرستان اقدام به انجام ويزيت و واکسيناسيون رايگان و خدمت رسانی به عشاير اين مناطق نموده است .
وی تصریح کرد:در همين راستا اين شبکه در هفته جاری با حضور در روستاههای توابع تک فرهاد که از جمله محرومترين مناطق عشايری شهرستان می باشند اقدام به معاينه و ويزيت رايگان دامها به همراه سمپاشی دامهای اين مناطق نموده است، اولويت شبکه دامپزشکی شهرستان ريگان در توزيع خدمات رايگان مناطق عشايری دور دست و کم برخوردار می باشد.
مدیر شبکه دامپزشکی ریگان افزود: با مشارکت بخش خصوصی انجام واکسيناسيون بيست هزار راس گوسفند و بز و معاينه و درمان دامهای بيمار بصورت رايگان و سمپاشی 5000 راس گوسفند و بز در اين مناطق انجام گرفته است .
دهقانیان افزود: بحث آموزش و اطلاع رسانی علاوه بر توصيه های کارشناسی لازم در حين ويزيت و واکسيناسيون دامها و توزيع بروشور آموزشی ، دو مورد کلاس آموزشی با موضوع بيماريهای شايع فصلی دامها و بيماری تب مالت در اين مناطق برگزار شد .
وی بیان کرد:همچنين توصيه های بهداشتی لازم در رابطه با تهيه و مصرف فرآورده های خام دامی به اهالی روستا وعشایر شهرستان داده شد.

انتهای پیام/ی

واکسيناسيون رايگان دامهای عشاير ريگان انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار