بیش از 80 هزار راس دام سنگین استان کرمان علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، دکتر مهدی یزدانپناه رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اعلام اینکه بیماری تب برفکی از جمله بیماری های مهم صنعت دامپروری است گفت: بروز احتمالی بیماری تب برفکی می تواند خسارات جبران ناپذیری به صنعت دامپروری وارد نماید.
وی افزود: مهمترین خسارات بیماری تب برفکی در یک دامداری کاهش تولیدات دامی، ایجاد تلفات در دامهای جوان و کاهش تولید می باشد.
رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمان با اشاره به این نکته که صنعت دامپروری یکی از بسترهای مهم اشتغالزایی در کشور می باشد ابراز داشت: دامپزشکی از طریق تامین زیر ساخت های بهداشتی سعی در حفظ اشتغال موجود و افزایش ظرفیت های اشتغالزایی این صنعت دارد.
وی با بیان اینکه تامین سلامت دام موجب کاهش مرگ و میر، افزایش تولید و حذف هزینه های درمانی می گردد ادامه داد: رعایت اصول امنیت زیستی، رعایت موازین بهداشتی و اصول تغذیه دام، جلوگیری از حمل و نقل بی ضابطه و غیرمجاز دام و واکیسناسیون هدفمند از جمله مهمترین اقدامات جهت پیشگیری از بیماریهای دامی می باشد.
دکتر یزدانپناه اظهار داشت: هر ساله عملیات واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در فازهای مختلف در گاوداریهای صنعتی، نیمه صنعتی و سنتی با هدف ایجاد ایمنی یکنواخت در جمعیت دامهای سنگین استان کرمان به اجرا گذاشته می شود.
وی واکسیناسیون فاز اول این بیماری را 80 هزار و 720 راس اعلام کرد که باهمکاری بخش خصوصی این اقدام مهم صورت گرفته است.
دکتر یزدانپناه با بیان اینکه تحقق کامل اهداف واکسیناسیون دامها منوط به همکاری کلیه دامداران گرامی می باشد بیان داشت: از دامداران محترم تقاضا داریم ضمن همکاری با اکیپهای واکسیناسیون دامپزشکی در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را از طریق شماره تلفن چهار رقمی 1512 و یا شماره پیامک 3000231512به اطلاع این اداره کل برسانند.
انتهای پیام/ی

ایمن سازی دام های سنگین علیه بیماری تب برفکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار