رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دامغان با اشاره به برداشت ۴۰ هزار تن پسته از باغات این شهرستان ، از فرآوری ۵۰ درصد این محصول نیز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ عباس علیان نژاد رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دامغان گفت : از پیش بینی برداشت 40 هزار تن پسته، 50 درصد به صورت تازه‌فروشی و 50 درصد در 105 واحد صنایع تکمیلی این شهرستان فرآوری می‌شود.


وی افزود: کار برداشت پسته از باغ‌های دامغان، از اواخر مردادماه آغاز شده است و تا اواخر مهرماه ادامه خواهد داشت.


رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دامغان افزود: این شهرستان دارای 15 هزار و 900 هکتار باغ پسته است که 13 هزار هکتار آن را باغ‌های بارده و 2 هزار و 900 هکتار به صورت نهال است.


علیان نژاد با اشاره به برداشت 17 هزار تن پسته در شهرستان دامغان در سال 95، تصریح کرد: پیش بینی برای برداشت امسال محصول پسته دامغان رشد 130 درصدی نسبت به سال گذشته و حدود 40 هزار تن است.


وی، به اجرا شدن سامانه آبیاری تحت فشار در شهرستان دامغان اشاره کرد و گفت: این سامانه در سال گذشته در یک هزار و 50 هکتار از باغ های پسته دامغان اجرا شد و در پنج ماهه نخست 96 نیز تا کنون در 900 هکتار از باغ های پسته این طرح اجرا شده و یا در حال اجرا است.


علیان نژاد اظهارداشت: در حال حاضر در بیش از چهار هزار هکتار از باغ های شهرستان دامغان سامانه آبیاری نوین اجرا شده است که با این طرح تا کنون بیش از 25 درصد در مصرف آب صرفه‌جویی شده است.


رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تصریح کرد: پسته از محصولات اصلی دامغان و از بهترین نوع پسته‌های موجود در کشور شناخته می‌شود و ازنظر کیفیت ظاهری، مزه و طعم در سراسر ایران منحصربه‌فرد است که پس از فرآوری به شهرهای مختلف ایران و خارج از کشور ارسال می شود.


انتهای پیام / ه


برداشت پسته در شهرستان دامغان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار