مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان گفت : همزمان با هفته دولت دو طرح کشاورزی این شهرستان با صرف اعتبار 900 میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، علی شاهی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمنان در آئین افتتاح این پروژه‌ها گفت: 687 میلیون ریال از اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها از محل منابع دولتی تأمین‌شده و مابقی نیز آورده بهره‌برداران بوده است.


وی با اشاره به‌ضرورت اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در سطح مزارع گفت: سیستم آبیاری تحت‌فشار نواری و قطره‌ای و همچنین استخر ذخیره آب کشاورزی دو پروژه‌های افتتاحی امروز سمنان بود.


مدیر جهاد کشاورزی سمنان با اشاره به برخی مشخصات پروژه استخر ذخیره آب گفت: حجم این استخر ذخیره آب 1900 مترمکعب بوده و با اجرای این طرح بیش از 76 هزار مترمربع زمین زراعی و باغی با محصولات جالیزی، ذرت، پسته آبیاری می‌شود.


شاهی با اشاره به افتتاح پروژه سیستم آبیاری تحت‌فشار در این شهرستان تصریح کرد: با اجرای این پروژه بخش وسیعی از اراضی باغی و کشاورزی سمنان به‌صورت قطره‌ای و نواری آبیاری می‌شود.


وی با اشاره به کمبود منابع آبی در سمنان گفت: برای استفاده بهینه از منابع آبی و مدیریت مصرف آن اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در مزارع ضروری بوده و این پروژه نیز با این هدف اجراشده است.


انتهای پیام / ه


افتتاح طرح کشاورزی در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.