پروژه آبیاری تحت فشار در 123 هزار متر مربع از باغات پسته شهرستان گرمسار همزمان با هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، این پروژه در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه مدیریت مصرف اب در بخش کشاورزی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان برنامه ریزی شده است؛ اجرایی شد.


سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در این زمینه با اشاره به اینکه مدیریت مصرف آب در همه بخش‌ها به ویژه حوزه کشاورزی از الزامات غیرقابل انکار است گفت: امروز باید به ویژه در بخش کشاورزی راهکارهای جدید و به روز برای مدیریت مصرف اب به‌کارگیری شود.


وی با اشاره به کمبود بارش‌ها و کم‌آبی موجود در استان سمنان، از این مهم به عنوان یکی از اساسی‌ترین چالش‌های پیش روی بخش کشاورزی این استان نام برد و اضافه کرد: کم آبی استان سمنان سبب شده است تا ضرورت استفاده بهینه از آب بیشتر نمایان شود.


وی با بیان اینکه این پروژه اصلاح روش آبیاری در بخش کشاورزی شامل 2 بخش احداث استخر ذخیره آب و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار است عنوان کرد: حجم و ظرفیت استخر ذخیره آب برای این پروژه سه هزار و 893 متر مکعب است.


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به هزینه 340 میلیون ریالی برای اجرای این بخش از پروژه بیان کرد: 200 میلیون ریال از این مبلغ به صورت خودیاری و 140 میلیون ریال آن نیز از محل اعتبارات تملک دارائی‌های استان سمنان بوده است.


میرعماد با اشاره به اینکه اجرای این پروژه از سال 1395 آغاز شده و در هفته دولت امسال افتتاح شده است عنوان کرد: این پروژه از سوی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان گرمسار و با نظارت اداره آب و خاک و امور فنی مهندسی کشاورزی این شهرستان اجرایی شده است.


وی با بیان اینکه اجرای این پروژه در مجموع یک میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه در بر داشته است اضافه کرد: 861 میلیون ریال از این مبلغ را اعتبارات دولتی و 739 میلیون ریال آن را نیز خودیاری متقاضیان کشاورزی تشکیل داده است.


انتهای پیام / ه


بهره برداری از طرح کشاورزی در شهرستان گرمسار

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.