همزمان با گرامی داشت هفته دولت، از طرح وقف مهارت آموزی و اشتغال با همکاری اداره کل آموزش فنی حرفه‌ای و اداره‌ی کل اوقاف و امور خیریه‌ی خراسان رضوی رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ محمد احمد زاده مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی درباره‌ی اهداف طرح وقف مهارت آموزی و اشتغال گفت: وقف مهارت آموزی می‌تواند به احیای امت کمک کند. این امر باید ادامه پیدا کندچرا که آثار و برکات موثری در جامعه دارد. فرهیختگان و رابطان کمک کنند. شخصی که در عرصه‌ی این وقف ورود پیدا کند، برکات و خیرات فراوانی نصیبش می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ی سازمان اوقاف و امور خیریه این است که در عرصه‌های مختلف زمینه‌ی حضور واقفین را به ویژه موضوعات روز جامعه فراهم کند. انجمن‌هایی را در حوزه‌های مختلف با حضور شخصیت‌های موثرتاسیس می‌کند.

احمد زاده ضمن دعوت خیرین و نیکوکارون در این زمینه ادامه داد: یکی از موضوعات مهم بحث اشتغال و مهارت آموزی است که واقفین می‌توانند حضور موثری داشته باشند. با توجه به سنت و سیره‌ی اهل بیت علیم السلام و اسلام، وقف برای کار‌های خوب و عام المنفعه برای واقفین می‌تواند در این حوزه حضور پر رنگ و موثری باشد.

وی افزود: جمعی به عنوان یاوران وقف به مهارت آموزی و اشتغال به عنوان اولین انجمن در کشور در این حوزه ابلاغ‌ها و احکامشان را دریافت کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی ابراز امیدواری کرد: یه امید روزی که این طرح الگویی باشد از کنار مضجع منور حضرت رضا (ع) منتشر شود و همه‌ی کشور در عرصه وقف در زمینه‌ی مهارت آموزی و اشتغال را برای حمایت از کارآموزی آغاز کنند.

 
افشین رحیمی مدیر کل آموزش فنی حرفه‌ای خراسان رضوی از اهداف وقف مهارت آموزی و اشتغال گفت: با توجه به نام گذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال و تاثیری که مهارت آموزی در ایجاد اشتغال و حفظ آن دارد، از ابتدای سال به طور جدی پیگیر ایجاد وقف مهارت آموزی و اشتغال به منظور توانمند سازی اقشار مختلف جامعه، دانشجویان فارغ التحصیل، شاغلین بخش صنعت به منظور ارتقای بخش تولید، روستاییان، اصناف و آسیب دیدگان اجتماعی هستیم.

وی ادامه داد: بخش دولتی به منظور استفاده از ظرفیت‌های مردمی و واقفین و خیرین این طرح را پیشنهاد داده و مورد استقبال اداره‌ی اوقاف و امور خیریه‌ی استان قرار گرفت.


رحیمی افزود: این طرح می‌تواند در سکونت‌های غیر رسمی، حاشیه شهر مشهد که تجهیزاتی که در اختیار ماست کافی نیست که امیدواریم با کمک خیرین و واقفین به نتیجه مطلوب برسد.

وی توضیح داد: طرحی برای آسیب دیدگان اجتماعی داریم. در طرح حوزه‌ی دانشگاهی، دانشجویان را در حین تحصیل، موازی با کسب دانش، آموزش می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: آموزش‌های مختلف مثل زندانیان و روستاییان داریم و در تمام این حوزه‌ها امکان ورود واقفین هست.


 
انتهای پیام//م.ط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.