عضو هیئت رئیسه جنبش امل لبنان گفت: جامعه جهانی در قبال ربوده شدن امام موسی صدر مسئولیت بسیار بزرگی دارد و هر شخصی که آن را نادیده بگیرد، مروج تروریسم است.

//////////////به گزارش خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، خلیل حمدان عضو هیئت رئیسه جنبش امل لبنان امروز دوشنبه، 6 شهریورماه به مناسبت فرا رسیدن سی و نهمین سالروز ربوده شدن امام موسی صدر، در نشست خبری که در دفتر این جنبش برگزارشد، گفت: ما همواره از ابتدای ناپدید شدن امام موسی صدر با مسئولین ایران در ارتباط بودیم، همچنین بعد از انقلاب اسلامی مسئولان ایران درباره این مسئله اهتمام زیادی ورزیدند.

وی افزود: مسئولیت ربوده شدن امام موسی صدر با معمر قذافی است ولی او گاهی اظهار می کرد که عوامل داخل لیبی بدون اطلاعش دست به ربودن ایشان کرده اند.

عضو هیئت رئیسه جنبش امل تصریح کرد: متاسفانه تلاش‌های مشترک میان ایران و لبنان تاکنون به نتیجه نرسیده است. قذافی جنایتکار هیچگاه اطلاعات صحیحی از وضعیت امام موسی صدر نداد. همه اظهارات او درباره امام موسی صدر دروغ بود.

وی با بیان اینکه ما در رسیدن به پرونده امام موسی صدر تلاش بسیار کردیم اظهار داشت: کمیته پیگیری در این باره تشکیل شد و اطلاعات بسیار زیادی درباره چگونگی جابه جایی امام موسی صدر از زندانی به زندان دیگر بدست آمد.

خلیل حمدان با بیان اینکه موضوع اصلی برای ما زنده بودن امام موسی صدر است، اظهار داشت: برای ما هنوز مسجل نشده است که امام موسی صدر دار فانی را وداع گفته است. برخی می گویند که بر اثر کهولت سن، امام موسی صدر جان خود را از دست داده است. اما این مسأله صحیح نیست. اگر بعد زمانی را هم محاسبه کنیم، برادر ایشان یعنی سید علی صدر با وجود اینکه دو سال از وی کوچکتر است، اما همچنان در قید حیات است. بنابراین، اینکه گفته می شود امام موسی صدر بر اثر مرور زمان جان خود را از دست داده کاملا فرضیه غلطی است.

وی اضافه کرد: ما در جنبش امل تلاش بسیار زیادی درباره موضوع زنده بودن امام موسی صدر کردیم به گونه ای که در سال 2013 وزیر خارجه لیبی به ما گفت که تعدادی اجساد در طرابلس کشف شده و ما به محض مطلع شدن از این موضوع به آنجا رفتیم اما مشخص شد که این اجساد متعلق به رهبر جنبش شیعیان و همراهانش نبوده است.

خلیل حمدان بیان داشت: ما با حکومت فعلی لیبی دیدارهایی داشتیم در این دیدارها مسئولان این کشور اطلاعاتی درباره امام موسی صدر به ما دادند ولی اطلاعات داده شده کاملا دروغ بود و آنها سعی کردند از این پرونده خلاص شوند.

عضو هئیت رئیسه جنبش امل با بیان اینکه ما ارتباط دیپلماتیک با حکومت لیبی نداریم بیان داشت: به هر حال ما تلاشمان را برای آزادسازی امام موسی صدر و همراهانش انجام می دهیم و در این موضوع هم جدیت داریم.

وی با بیان اینکه ایران توانمندی بسیاری در زمینه دیپلماتیک دارد اظهار داشت: قدرت دیپلماتیکی ایران به دلیل حضور قدرتمندش در منطقه و بین الملل است و ما از جمهوری اسلامی درخواست داریم هر تلاشی که درباره ربودن امام موسی می تواند، انجام دهد.

خلیل حمدان ادامه داد: از دلایل به نتیجه نرسیدن این پرونده تنش داخلی لیبی و تسلط نداشتن حکومت فعلی لیبی بر اوضاع داخلی این کشور است.

عضو هئیت رئیسه جنبش امل لبنان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی یک رژیم جنایتکار و آدمکش است. قطعا صهیونیستها از ناپدید شدن امام موسی صدر بیشترین سود را برده و می برند. اما این اشتباه است که ما صهیونیستها را مقصر ناپدید شدن امام موسی صدر معرفی کنیم. قذافی جنایتکار مسول اصلی این اقدام خصمانه محسوب می شود.

خلیل حمدان اظهار داشت: نظام پیشین لیبی مسئول ربوده شدن امام موسی صدر و نظام فعلی مسئول آزادی ایشان است.

عضو هئیت رئیسه جنبش امل لبنان در پایان خاطر نشان کرد: گذر زمان موجب فراموشی این اتفاق نخواهد شد و از اهمیت او کاسته نمی‌شود بلکه بر آن نیز خواهد افزود.  جامعه جهانی در قبال ربوده شدن امام موسی صدر مسئولیت بسیار بزرگی دارد و هر شخصی که آن را نادیده بگیرد، مروج تروریسم است، به ویژه آنکه جنایتی که معمر قذافی مرتکب شده است، برهمگان روشن است.

انتهای پیام/

صهیونیستها از ناپدید شدن امام موسی صدر بیشترین سود را برده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار