رئیس کل بانک مرکزی گفت: از شنبه آینده نرخ سپرده بالای 15 درصد در کشور نخواهیم داشت.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ سیف، رئیس کل بانک مرکزی امروز در شورای هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی گفت: از شنبه آینده نرخ سپرده بالای 15 درصد در کشور نخواهیم داشت و به همین موازات نرخ سود تسهیلات بانکی را هم کاهش می دهیم تا به محدوده نرخ تورم برسیم.

وی افزود: امسال 50 هزار میلیارد تومان برای بنگاه های کوچک و متوسط اقتصادی کشور در نظرگرفته ایم که 20 هزار میلیارد تومان برای سرمایه درگردش واحد های متوسط و کوچک است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: از این مبلغ 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی خطوط تولید این واحد هاست و 20 هزار میلیارد تومان برای اشتغالزایی است.

سیف با بیان اینکه تلاش می کنیم تا 900 هزار شغل در کشور ایجاد شود،افزود: نظام بانکی کشور افتخار دارد که در خدمت تولید و اقتصاد و اشتغال است در همین رابطه پارسال توانستیم 17 هزار و 500 میلیارد تومان تسهیلات را به 24 هزار و 500 واحد کوچک پرداخت کنیم تا تحرک تولید و اشتغال در کشور ایجاد شود.

وی با بیان اینکه اولویت نظام بانکی کشور در سال 96 همچنان حمایت از تولید و اقتصاد و کمک به توسعه صادرات است گفت: با وجود اینکه ما در نظام بانکی با محدودیت مالی مواجه هستیم اما همچنان پرداخت تسهیلات داریم.

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر اینکه وظیفه اصلی نظام بانکی که حمایت از اشتغال و رونق اقتصادی است، افزود: برای اینکه بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم باید ازهدر رفت منابع محدود تسهیلاتی بانکی جلوگیری کنیم و آن را به طرح هایی اختصاص دهیم که بیشترین بازده را در تولید و رونق اشتغال دارد.

استاندار خراسان جنوبی نیز در این جلسه با بیان اینکه خشکسالی سبب شده بخشی از در آمد و اشتغال را در این استان از دست بدهیم گفت: خوشبختانه بانک ها در این استان تعامل خوبی دارند و کمترین مشکل را داریم اما نیاز به کمک بیشتری هستیم که امیدواریم بانک ها بیشترین همکاری را کنند.

در این جلسه مسئولان خراسان جنوبی خواستار رونق طرح های تولیدی با نرخ تسهیلات بانکی 5 درصد کمتر از مصوب از شورای پول و اعتبار، اختصاص 10 هزار میلیارد ریال سهمیه از محل صندوق توسعه ملی، اختصاص خط اعتباری ویژه خارج از منابع استانی، افزایش مدت بازپرداخت تسهیلاتی به واحد های تولیدی شدند.

انتهای پیام/ب


کاهش سود سپرده های بانکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۳:۳۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
ایا سود صندوق ها هم کاهش میابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۶
چرا
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۱۳ ۰۸ شهريور ۱۳۹۶
همین چندرغاز بازنشستگی هم بدیم به شما
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۸:۵۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
بانکداری دراین کشور این روزها واقعا به جوک ومسخره تبدیل شده است .یک بانک بانصب بنرهای دومتری اعلام میکند وام 2درصد میدهیم.بانک دیگری با تجمع مشتریان زیاد برایشان حساب سپرده باسود 23درصددی بازمیکند.آیاخنده دارنیست؟
Iran (Islamic Republic of)
سيد محمد
۱۷:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
سود كم كنين مردم هم پولهاشون رو ميبرن خارج كشور سرمايه گذاري ميكنن
Iran (Islamic Republic of)
سيد محمد
۱۷:۱۰ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
سود كم كنين مردم هم پولهاشون رو ميبرن خارج كشور سرمايه گذاري ميكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
چرا سود بین بانکی علی الحساب و یا 10 درصد نیست؟؟؟ چرا از جیب بازنشسته که تنها سرمایه خود را نزد بانک گذاشته مرتب هزینه میکنید؟؟؟ یک باز نشسته 30 سال خدمت با حقوق اندک از کجا هزینه زندگی خود را بپردازد؟؟؟
آخرین اخبار