بیش از 60 نفر افراد تحت پوشش، توسط پشتیبان های مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی شهرستان بیرجند مورد حمایت قرار می گیرند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛فولادی،رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند ، با بیان اینکه توسعه صنایع دستی و مشاغل خرد و خانگی از بسترهای خوب برای ایجاد کسب و کار و توسعه کارافرینی است، گفت:در راستای حمایت از صنعتگران صنایع دستی همه ساله در صورت تخصیص اعتبار به معاونت صنایع دستی تسهیلات مشاغل خانگی به دو صوت مستقل و پشتیبان ارائه وتعدادی از صنعتگران به بانک های عامل معرفی می شوند.

وی افزود: تسهیلات پشتیبان مخصوص افرادی است که علاوه بر داشتن مهارت کافی، مسئولیت حمایت از شاغلان خانگی را در چرخه ی تولید اعم از بازار یابی وفروش،تهیه مواد اولیه، آموزش، طراحی و نوآوری و.....به عهده می گیرند. 

فولادی با بیان اینکه تسهیلات مشاغل خانگی مستقل مخصوص افرادی است که خود به تنهایی در منزل مسکونی فعالیت دارند ،گفت:.این تسهیلات اکثراً کم بهره و باز پرداخت آن طولانی مدت است. 

رییس اداره شهرستان بیرجند افزود: در همین راستا از ابتدای سال 96 تاکنون در حوزه صنایع دستی شهرستان بیرجند، 3 فقره پرونده مشاغل خانگی پشتیبان به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی و بیش از 5 فقره پرونده در حال پیگیری است  که در صورت تایید به بانک های عامل معرفی خواهند شد.

فولادی گفت: با اخذتسهیلات، بیش از 60 نفر افراد تحت پوشش توسط پشتیبان ها حمایت خواهند شد.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار