معاون فرهنگی کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون هزار و500 مددجوی تحت حمایت به اردوهای زیارتی و آموزشی اعزام شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ غلام علی رحمانی، معاون فرهنگی کمیته امداد استان خراسان شمالی به اعزام 200 دانش آموز دخترمتوسطه به اردوی آموزشی تربیتی استان مازندران در هفته جاری اشاره کرد و گفت: این افراد به مدت پنج روز از برنامه های آموزشی این اردوگاه بهره مند می شوند.

وی با اشاره به برنامه های متنوع و هدفمند کمیته امداد، برای پرکردن اوقات فراغت مددجویان،افزود:این نهاد هر ساله برای تقویت بنیه اعتقادی مددجویان وحفظ آنان از آسیب های اجتماعی نسبت به اعزام آنان به اردوهای زیارتی وآموزشی همچون مشهد مقدس، عتبات عالیات و قم اقدام می کند.

رحمانی زنان سرپرست خانوار، دختران در آستانه ازدواج و دانش آموزان و دانشجویان دختر وپسر،زوج های جوان وسالمندان تحت حمایت را از جمله افراد بهره مند از برنامه های اردویی کمیته امداد این استان عنوان کرد.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان گفت : این افراد در قالب هشت دوره اردوی سراسری به مشهد مقدس، مازنداران، گیلان وقم اعزام شده اند.

رحمانی همچنین از برگزاری چهار اردوی سراسری دیگر در شهریور ماه سال جاری خبر داد وگفت: 528 نفر از دانش آموزان ودانشجویان (دختر وپسر)وهمچنین سالمندان و زنان سرپرست خانوار در همین ماه به اردوهای گیلان، مشهد مقدس و عتبات عالیات اعزام می شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال در مجموع بیش از 9 هزار مددجوی تحت حمایت به اردوهای کمیته امداد اعزام می شوند، گفت: 168 نفر از سالمندان در قالب چهار کاروان42 نفره نیز در 21 شهریور ماه امسال به کربلا اعزام می شوند.

معاون فرهنگی کمیته امداد استان سرانه اعزام هر مددجو به اردوی های سراسری را 400 هزارتومان دانست و گفت:سرانه اعزام هر زائر به زیارت عتبات عالیات را یک میلیون و200 هزار تومان اعلام کرد.

رحمانی در پایان درباره نحوه مشارکت خیران در زمینه اعزام مددجویان تحت حمایت این نهاد به مشهد مقدس گفت: نیکوکاران علاقه مند جهت مشارکت در اعزام مددجویان به مشهد مقدس، می توانند در قالب طرح «شوق زیارت» در این اقدام خداپسندانه با کمیته امداد همکاری کنند.

انتهای پیام/آ

اعزام مددجویان خراسان شمالی به اردو های زیارتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.