نماینده مردم اسفراین گفت: رئیس کمیته امداد باید به سهام عدالت 5 میلیون مددجو نیز اشاره می‌کرد زیرا این سهام می‌تواند آن‌ها را به مددرسان تبدیل کند.

فتاح به بحث سهام عدالت مددجویان کمیته امداد اشاره‌ای نکردبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ هادی قوامی نماینده مردم اسفراین طی اخطاری با استناد به اصل 3 بند 12 قانون در صحن علنی امروز (دوشنبه 6 شهریور ماه) خطاب به پزشکیان نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی اداره جلسه را بر عهده دارد، گفت: این اصل تأکید می‌کند پی‌ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه بر مبنای روابط اسلامی برای ایجاد رفاه و رفع فقر و محرومین در کشور است و همچنین ضابطه 6 اصل 44 قانون اساسی بر منع اصرار و رعایت شئون در امر اقتصاد و سرمایه‌گذاری تأکید می‌کند.

وی ادامه داد: رئیس کمیته امداد امام خمینی در گزارش خود در جلسه امروز به بحث سهام عدالت به عنوان یک نکته مهم اشاره کرد.

قوامی تأکید کرد: به 5 میلیون نفر سهام عدالت داده شده که مالک صددرصد آن هستند و ارزش هر برگه سهام دو میلیون تومان است که ده هزار میلیارد تومان ارزش آن محسوب می‌شود.

نماینده مردم اسفراین بیان داشت: کل بودجه کمیته امداد یک طرف که حدود 10 هزار میلیارد تومان می‌شود و این رقم سهام عدالت هم یک طرف دیگر که اگر اداره ارزش این سهام را به کمیته امداد ندهند تا مدیریت شود باعث تبعیض می‌شود.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه سود این سهام عدالت حداقل 750 میلیارد تومان در سال جاری است اگر اداره آن به کمیته امداد داده شود می‌تواند این مددجویان ر ا به مددرسان تبدیل کند.

پزشکیان نایب رئیس مجلس در پاسخ به اخطار قوامی گفت: این صحبت‌های شما یک پیشنهاد بود و خلاف قانونی در ارائه گزارش فتاح صورت نگرفته است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار