رئیس کمیسیون اجتماعی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها باید پرداخت مستمری مددجویان را به کمیته امداد واگذار کند.

دولت پرداخت مستمری مددجویان را به کمیته امداد واگذار کندبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  عبدالرضا عزیزی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان ارائه گزارش فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی در صحن علنی امروز (دوشنبه ششم شهریور ماه) گفت: دولت در حالی از کاهش تورم به عنوان یکی از دستاوردهای خود نام می‌برد که آمار و ارقام از موضوع دیگری حکایت می‌کند.

وی ادامه داد: زمانی که تولید بیمار و نقدینگی زیاد است، تورم ایجاد می‌شود و اکنون نیز کاهش تورم تنها به دلیل جمع آوری نقدینگی از دستان مردم است، مردم برای جبران نیازهای خود تهاتر می‌کنند لذا رکود به وجود آمده و قدرت خرید مردم پایین آمده است.

عزیزی با بیان اینکه خانوارهای تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد جزو پایین‌ترین دهک‌های جامعه هستند، تصریح کرد: مجلس در برنامه ششم توسعه دولت را مکلف به پیگیری مطالبات مددجویان کرده و برای هر نفر مبلغ 252 هزار تومان قرار داده است.

وی در ادامه افزود: از دولت می‌خواهیم به نص صریح قانون توجه کند زیرا در این ماده تاکید شده حداقل دریافتی باید 20 درصد باشد و از طریق کمیته امداد هم پرداخت شود که متاسفانه اکنون از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها این مبلغ پرداخت می‌شود.

رئیس کمیسیون اجتماعی تاکید کرد: از آقای ایزدی رئیس سازمان هدفمندی یارانه‌ها می‌خواهیم که به این موضوع توجه کند.

عزیزی با تاکید بر اینکه بیکاری یکی از معضلات کشور است، گفت: آمار بیکاران تحصیل کرده در کشور رو به افزایش است و این موضوع بر روی ازدواج آن‌ها تاثیر منفی گذاشته است، لذا مطالعه اقدامات کشورهایی که در زمینه رفع بیکاری موفق بوده‌اند باید در دستور کار قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد:‌ کمیته امداد سالی صد هزار نفر را خودکفا می‌کند که این اقدام بسیار خوبی است. 

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار