مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران گفت: گمرک تأمین کننده درآمد دولت و سلامت جامعه و مرز ماهیرود جزو اولین گمرکات مرزی است که طی 4 ماه آینده یک دستگاه سامانه کنترلی به این بازارچه تحویل خواهد شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی اکبر شامانی مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران  ظهر امروز در مراسم افتتاح انبار تجاری مرز ماهیرود از تحولاتی طی چند سال اخیر در حوزه گمرکات خبر داد و اظهار داشت: گمرک نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا می‌کند.

وی الکترونیکی شدن عملیات‌های گمرکی را از پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی ذکر کرد گفت: گمرک با 24 سازمان در فرآیند صدور مجوزها در ارتباط است.

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران بیان کرد: در گذشته تشریفات واردات 26 روز و صادرات 7 روز طول می‌کشید، اکنون با استقرار سامانه جامع گمرکی تشریفات واردات از 26 روز به سه روز و صادرات از 7 روز به یک روز کاهش یافته است.

شامانی گمرک را تأمین کننده درآمد دولت و سلامت جامعه دانست و بیان داشت: مرز ماهیرود جزو اولین گمرکات مرزی است که طی 4 ماه آینده یک دستگاه سامانه کنترلی به این بازارچه تحویل خواهد شد، بنابراین مسئولان استان از تمام توان خود در راستای توسعه گمرک ماهیرود استفاده کنند.

وی گفت: درآمد امور گمرکی در پایان سال 92 هشت هزار میلیارد تومان بود درحالی که واردات کشور حدود 50 میلیارد دلار بود.

مدیرکل دفتر صادرات گمرک ایران اضافه کرد: با استقرار سامانه گمرکی در پایان سال 95 درآمد امور گمرکی به 18 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

شامانی با اشاره به اینکه تا پایان سال 92 در تمام گمرکات کشور تنها 5 دستگاه ایکس ری با تکنولژی قدیمی مستقر بود که این رقم در پایان سال 95 به 12 دستگاه رسید، خاطرنشان کرد: در برنامه‌های امسال گمرک 19 دستگاه ایکس ری در دستور کار است که قراردادهای آن منعقد و تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.


انتهای پیام/ی

کاهش مدت انتظار صادرات و واردات کالا در گمرکات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.