كارشناس والیبال ایران معتقد است تیم ملی امید و كادر فنی این تیم نیاز به حمایت دارند و نباید رها شود.

كیوان مجردی ‌در گفتگو با خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص عملكرد تیم ملی زیر 23 سال ایران در رقابت‌های قهرمانی امیدهای جهان، گفت: تیم ملی والیبال امید ایران پیش از این در مسابقات قهرمانی جهان به مقام پنجمی رسیده بود و این سطح توقعات را بالا برده بود. البته نباید این را هم فراموش كرد كه به دلیل رشد والیبال در چند سال اخیر اكثر مردم از تیم‌های ملی والیبال در هر رده سنی توقع كسب مدال و سكو دارند.

وی ادامه داد: به اعتقاد من هرچقدر در رده پایه سرمایه‌گذاری شود و تیم‌های پایه مسابقات جهانی و بین‌المللی را تجربه كنند، دستاورد آن نصیب تیم ملی بزرگسالان خواهد شد. بهترین نوع پرورش بازیكن و كمك به چرخه بازیكن‌سازی این است كه تیم‌های پایه اردوهای بلند مدت داشته باشند. البته نه به صورت گلخانه‌ای و با تعداد مشخص و محدودی از بازیكنان، بلكه با تعداد زیادی از استعدادهای والیبال.

مجردی در ادامه گفت:  درباره تیم امید كه به مسابقات مصر اعزام شده بود، باید به این موضوع اشاره كنم كه این تیم با تیمی كه در اردبیل به میدان رفت و قهرمان آسیا شد، تفاوت‌هایی داشت. چند بازیكن از تیم جوانان به این تیم اضافه شده بودند و از طرفی مصدومیت اسماعیل‌نژاد دست كادر فنی را در پست پشت‌خط‌زن بسته بود.

وی خاطر نشان كرد: به اعتقاد من همین كه تیم ایران توانست در جمع هشت تیم برتر جهان قرار گیرد اتفاق خوبی است و این یعنی در سطح برترین‌های جهان حضور دارد. هرچند امیدهای ایران با بدشانسی هم مواجه شدند و به دلیل كم آوردن در تعداد ست‌ها از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماندند.

مجردی در پایان گفت: بهتر از به جای تخریب تیم امید و انتقادات بیش از اندازه به این فكر كنیم كه این تیم و كادر فنی نیاز به حمایت دارند. نباید حرف‌هایی بزنیم كه این آینده‌های والیبال را تخریب كند.  تاكید می كنم كه تیم امید در جمع هشت تیم برتر مسابقات بود و این عملكرد بدی قلمداد نمی‌شود. امیدوارم باشگاه‌ها از این بازیكنان استفاده كنند و به دلیل رسیدن به سن خدمت مقدس سربازی از صحنه والیبال محو نشوند.

انتهای پیام/

توضیحات كارشناس والیبال درباره عملكرد تیم امید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار