مدیرکل اجتماعی و فرهنگی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری گفت: روستاهای ایران گنج های پنهان آیین ها و بازی های بومی، محلی، موسیقی، رقص های آیینی، سوگواره ها با تنوع پوشش های زیبا و رنگین، طب سنتی ، انواع غذا و هزاران آداب و رسوم زیبا است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کامران کلانی عصر دیروز در نخستین جشنواره ملی فرهنگی، ورزشی روستا در شاهین شهر افزود: این بازی های در ابعاد فرهنگی به حفظ هویت ملی و در ابعاد اقتصادی در رونق مشاغل متنوع و ترویج اقتصاد جوامع محلی نقش مهم و موثری دارد.

وی خاطرنشان کرد: در ابعاد جهانی نیز این بازی ها به تقویت خودباوری و ارتقای منزلت ایران در جوامع بین المللی و در نهایت به شکوفایی استعدادها و پرورش آنها در میان جوانان و نوجوانان روستایی منجر خواهد شد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: بر این اساس وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی در یک ماه گذشته با تشکیل کمیته های ملی، استانی و شهرستانی با همکاری ادار کل ورزش و جوانان استان اصفهان، میراث فرهنگی و دیگر دستگاه ها اقدام به برگزاری این جشنواره برای نخستین بار در شاهین شهر کرده است.

وی با بیان اهمیت بازی های بومی و محلی در توسعه گردشگری، یادآور شد: توان افزایی اقتصادی، توانمند سازی جوامع محلی و میراث معنوی روستاها علاوه بر اینکه در اولویت برنامه دولت یازدهم قرار داشت در دولت دوازدهم نیز مورد توجه ویژه قرار دارد.

نخستین جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا ' جام ریاست جمهوری' با حضور 960 ورزشکار زن و مرد از سراسر کشوردیروز آغاز شد.

 

انتهای پیام/م

برگزاری جشنواره ملی فرهنگی ورزشی روستا ' جام ریاست جمهوری' 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.