مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی از آغاز به کار دو هزار و 318 شورا در روستاهای استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عبدالله قدرتی مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی با تبریک آغاز فعالیت رسمی پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا بر اهمیت و تاثیرگذاری همدلی و جدیت اعضای شوراهای اسلامی استان برای تحقق اهداف توسعه شهری و روستایی استان تاکید کرد.

وی افزود: در پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲هزار و ۳۱۸ شورا در سطح مدیریت محلی روستایی کار خود را شروع کرده اند، که از این تعداد ۹۸ درصد مردان و ۲ درصد را زنان تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه در دور جدید آغاز به کار شوراهای روستایی 63 درصد اعضای آن تغییر یافته اند، افزود: این تغییرات جدید  همراه با تحصیلات بالا نشان دهنده ورود جدید افراد توانمند به شوراهاست و اینکه شاهد ورود نسل جدیدی از اعضای شوراها در مدیریت محلی روستاها هستیم.

قدرتی تعداد دهیاران استان را 686 دهیار عنوان کرد و گفت: توصیه ما به اعضای شوراهای روستایی استفاده از توانمندی ها و تجربیات دهیاران قبلی است و اینکه در بحث تغییر دهیاران نگاه قومیتی وقبیله ای خود را به این مساله حذف کنند تا بتوانند از ظرفیت و توانایی های دهیاران حداکثر استفاده را ببرند.

قدرتی در بخش دیگر سخنان خود در ارتباط با اثرگذاری شوراهای روستایی در بحث توسعه اظهار داشت:دهیاران و شوراها به عنوان بازوان اصلی اثرگذاری در بحث مدیریت محلی روستاها هستند اما آنچه که برای ما حائز اهمیت بوده آگاهی از وظایف و اختیارات شوراها است.

وی بیان کرد: در 4 سال گذشته 127 میلیارد تومان برای 687 دهیاری اعتبار تزریق شد که در این پروسه شوراها تصمیم سازی کرده و دهیاران این تصمیم ها را اجرایی کردند.

قدرتی اظهار داشت:یک هزار و 809 پروژه بالغ بر 51 میلیارد تومان عملکرد دهیاری ها در حوزه عمران روستایی شکل گرفته است.

قدرتی مشکل عمده در روستاها را منوط به عدم منابع مالی ندانست بلکه آگاهی اجتماعی در حوزه های مختلف را عنوان کرد که می تواند در مشارکت مردم و توسعه پایدار روستاها اثرگذار باشد.

انتهای پیام/آ

آغاز به کار دو هزار و 318 شورا در روستاهای استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.