مدیر کل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت: در پنج ماهه امسال سه میلیارد و200 میلیون تومان زکات توسط مردم نوعدوست استان خراسان شمالی به کمیته امداد پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ عباس اهرابی، دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی با بیان اینکه 60 درصد زکات در سال 96 قرار است برای نیاز خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد و همچنین اقشار آسیب پذیراستان هزینه شود،گفت:خوشبختانه با همکاری مناسب شورای زکات استان، سه میلیارد تومان از زکات پرداختی، صرف نیاز هایدرمانی،معیشتی،جهیزیه،مسکن واشتغال خانوار های نیازمند شد.

مدیرکل کمیته امداد استان میزان پرداخت زکات در پنج ماهه سال 96 را بیش از سه میلیارد و200  میلیون تومان اعلام کرد و افزود: از مجموع زکات پرداختی حدود یک میلیارد و600 میلیون تومان توسط دامداران و کشاورزان استان در قالب زکات مال پرداخت شده و همچنین بیش از 35 میلیون تومان آن هم در قالب شجره طیبه توسط یکی از خیران شهرستان اسفراین به محرومان این نهاد هدیه شد.

اهرابی به زکات فطره پرداخت شده از سوی مردم روزه دار استان اشاره کرد و گفت: مردم خدا دوست استان خراسان شمالی در سال 96 بیش از یک میلیارد و600 میلیون تومان زکات فطره پرداخت کردند که یک میلیارد و400 میلیون تومان آن زکات عام،40 میلیون تومان فطریه سادات،548 میلیون تومان کفاره غیر عمد و78 میلیون تومان هم کفاره عمد بوده است.

وی درباره وضعیت پرداخت زکات در شهرستان های هشتگانه استان نیز گفت: مردم نوعدوست شهرستان راز وجرگلان با پرداخت حدود 600 میلیون تومان زکات بیشترین و اسفراین با پرداخت 270 میلیون تومان کمترین پرداخت را داشته اند.

دبیر شورای زکات استان خراسان شمالی همچنین گفت: امسال200میلیون تومان ازکل منابع پرداختی زکات برای ساخت و تعمیر پروژه های عمرانی در روستای های استان صرف شده است.

اهرابی گفت: در سال گذشته، ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات از سوی کشاورزان و دامداران استان پرداخت شد که این رقم نسبت به مدت مشابه سال ۹۴، ۲۲ درصد رشد داشت.

وی افزود: دو میلیارد تومان از زکات جمع آوری شده در سال ۹۵، برای نیاز محرومان در زمینه های مسکن،اشتغال، درمان،تحصیل شده و مابقی نیز برای ساخت طرح های عام المنفعه، راه روستایی، ساخت، تکمیل، مرمت مسجد و غیره هزینه شده است.

انتهای پیام/آ

پرداخت 3 میلیارد و 200 میلیون تومان زکات در استان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.