مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی گفت: پیش بینی می شود که تا پایان سال جاری بیش از 100 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اظهارکرد: که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 32 میلیارد ریال زکات جمع آوری شده است.

وی اظهار کرد: از این میزان، 15 میلیارد و 800 میلیون ریال مربوط به زکات مال است که توسط کشاورزان پرداخت شده، 14 میلیارد و 536 میلیون ریال در قالب فطریه عام، 404 میلیون و 258 میلیون ریال در قالب فطریه سادات و353 میلیون ریال در قالب شجره طیبه است.

اهرابی گفت: از میزان زکات جمع آوری شده در سال جاری، 30 میلیارد ریال صرف رفع مشکلات نیازمندان و مابقی آن برای پروژه های عمرانی هزینه شده است.

وی مبلغ جمع آوری شده کفاره غیر عمد را 54 میلیون و 800 هزار ریال و کفاره عمد را 782 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در سال گذشته نیز 9 میلیارد و 600 میلیون ریال زکات در خراسان شمالی جمع آوری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی اظهارکرد: بیشتر زکات جمع آوری شده در خراسان شمالی مربوط به شهر رازو جرگلان و کمترین آن مربوط به شهرستان اسفراین است.

وی با اشاره به موضوع شجره طیبه خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) علاوه بر جمع آوری زکات واجب بین کشاورزان، به تبلیغ و جمع آوری زکات مستحبی از بین روستائیان پرداخته است که تحت عنوان شجره طیبه انجام می شود.

اهرابی با بیان اینکه طرح شجره طیبه از سال 93 در خراسان شمالی اجراشده اظهار کرد: در این طرح مبلغان، باغداران را تشویق به پرداخت زکات می کنند که توفیقات خوبی از این طرح حاصل شده است.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت زکات جزء احکام اولیه اسلام است و باید توجه بیشتری به آن شود گفت: کمیته امداد از طریق دبیرخانه شورای زکات، این واجب الهی را جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع می کند.

انتهای پیام/آ

جمع آوری بیش از 54 میلیون ریال کفاره غیر عمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.