صادقی گفت:یک‌هزار و ۴۲۶ طرح عمرانی در استان اجرا کرده است که همه این طرح‌ها به بهره‌برداری کامل رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛سید مهدی صادقی،استاندار شامگاه سه‌شنبه در دویست و چهل و سومین و آخرین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در تالار رضوان شهرداری قم برگزار شد با اشاره مؤثر دولت در طول چهار سال گذشته در قم اظهار داشت: تکمیل طرح آب‌رسانی و بیابان زدایی ازجمله اقدامات مؤثر دولت یازدهم در استان بوده است.

وی بابیان اقدامات اساسی دولت تدبیر و امید در استان افزود: در چهار سال گذشته اقدامات خوبی به‌منظور ارائه تسهیلات در بخش‌های صنعت، خدمات، کشاورزی و ساختمان به همشهریان ارائه‌شده که باوجود تمامی تنگناهای اقتصادی بیش از یکصد و 14 هزار میلیارد ریال در این بخش‌ها هزینه شده که ماحصل آن ایجاد 28 هزار شغل در استان بوده است.

استاندار قم افزود:با تاکید بر موفقیت های دولت در اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان ،نظام سلامت به‌موازات سایر استان‌های کشور در قم نیز عملیاتی شد تا بخشی از مشکلات و گرفتاری‌های افراد در رسیدگی و درمان بیماری‌های خود را رفع کند.

صادقی تصریح کرد: درزمینه مسکن مهر نیز دولت در چهار سال اخیر 28 هزار و 500 واحد مسکن مهر را به متقاضیان واگذار کرد که ارزش مالی آن بیش از 17 هزار میلیارد ریال بوده همچنین تعامل مناسب دستگاه‌های دولتی در چهار سال اخیر نیز از نکات برجسته استان بوده است.

وی عنوان کرد: از باز شدن گره کور فرودگاه قم نیز خبر داد و معضل بزرگ فرودگاه قم که چند سالی به یکی از مشکلات جدی استان تبدیل‌ شده بود با تعامل و همکاری دستگاه‌های مختلف استان و ورود دستگاه قضایی رفع شده است و برای تجهیز و احداث آن نیز بین شهرداری قم و منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

استاندار تاکیدکرد: با اشاره به کارکردهای مهم فرودگاه با توجه به‌ویژگی خاص استان قم ،یکی از قطب‌های اصلی گردشگری کشور است که بخش مهمی از این گردشگران را توریست‌های خارجی تشکیل می‌دهند که بهره‌برداری از این فرودگاه می‌تواند سودآوری برای استان داشته باشد همچنین فاصله مناسب آن با استان که نزدیک به 25 کیلومتر است نیز از ویژگی‌های مهم فرودگاه قم است.

صادقی یادآورشد: با برشمردن اقدامات دولت یازدهم در استان قم ، در چهار سال اخیر دولت اقدامات ماندگاری درزمینه توسعه حمل‌ونقل شهری و تکمیل حفاری خط 1 مترو و شروع حفاری خط دو، تکمیل طرح آب‌رسانی به استان، بیابان‌زدایی از 105 هکتار از مراکز بحرانی استان، ارتقای سطح معیشت، ایجاد اشتغال و گسترش بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی خرد و کوچک در استان داشته است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: در طول چهار سال گذشته دولت یک‌هزار و 426 طرح عمرانی در استان اجرا کرده است که برای آن بیش از 13 هزار و 90 میلیارد ریال اعتبار صرف شده است که همه این طرح‌ها نیز به بهره‌برداری کامل رسیده است.

وی گفت: با قدرانی از مجلس شورای اسلامی در تشکیل سریع و باقدرت کابینه دولت دوازدهم ،جلب اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در رأی اعتماد به وزرا باتدبیر و همدلی دولتمردان امکان‌پذیر شد که حضور 2 نماینده استان قم در بین اعضای هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و اثرات مثبت و مؤثر آنها در تشکیل کابینه دولت دوازدهم نیز بسیار ارزشمند و غرور آفرین بود.

استاندار تصریح کرد:تعامل و ارتباط سازنده بین شورای اسلامی شهر با دستگاه‌های مختلف استان را موردتوجه قرار داد و به‌عنوان فردی که در طول این چهار سال به اوضاع و شرایط اداره استان آگاهی کامل داشتم می‌توانم به‌راستی و پاکی شورای چهارم گواهی بدهم که همواره در جهت بهبود شرایط و هم‌افزایی با بخش‌ها و دستگاه‌های دیگر در تعامل بوده است.

وی ادامه داد: با قدرانی از آحاد مختلف جامعه و اصناف گوناگون در همراهی دولت در طول چهار سال اخیر، مردم قم در طول دو سال اخیر در دو انتخابات حساس یک بار دیگر وفاداری و ایمان خود را به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان دادند که به شهادت آمار و ارقام استان قم از حیث نحوه برگزاری و تعداد استقبال از بهترین استان‌های کشور بوده است.

استاندار قم با بیان اینکه دولت در چهار سال اخیر ۲۸ هزار شغل در استان ایجاد کرده است گفت: یک‌هزار و ۴۲۶ طرح عمرانی در استان اجرا کرده است که همه این طرح‌ها به بهره‌برداری کامل رسیده است.

همچنین در پایان این جلسه از اعضای شورای چهارم تجلیل به عمل آمد و مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم نیز صبح امروز در فرمانداری استان برگزار  شد.

انتهای پیام/ح

تکمیل طرح آب رسانی و بیابان زدایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار