معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بردسیرگفت: یک قدم تاانسدادکامل معضل بی سوادی درشهرستان بردسیر فاصله داریم.

دریک قدمی رفع معضل بی سوادی دربردسیربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ وفایی،معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بردسیربا اشاره به اینکه بی‌سوادی به عنوان یک معضل در جامعه کنونی است که باید برای رفع آن اقدامات موثری انجام گیرد، گفت: یکی از اولویت ها در نظام آموزش وپرورش ،آموزش اولیا بی سواد دانش آموزان است،پژوهش ها ثابت کرده که پدر و مادر دانش آموزی که با سواد باشند موفق تر هستند.

وی با بیان اینکه نهضت سواد آموزی و انسداد بی سوادی برای ایران اسلامی امری حیاتی است افزود: تمامی مسئولین ،ائمه جمعه وجماعت و مردم نقش به سزایی در این امر خطیر بر عهده دارند،دولت تدبیر و امید نیز حامی و پشتیبان این نهضت عظیم بوده و و هست.

وی افزود:با توجه به اهمیت و ضرورت ارتقاء هرم شاخص های آموزشی خصوصا در مناطق روستائی باید برای تقلیل بی سوادی و کم سوادی گام های موثری برداشته شود .

وفایی از پرداخت حق التدریس به مبلغ ۷میلیون ریال به فرد آموزش دهنده برای هرفرد و حق الزمه ۳میلیون ریالی برای فرد سوادآموز توسط دولت خبرداد.

وی از نهادها و دستگاه های ذی ربط به ویژه کمیته امداد،شبکه بهداشت ودرمان،هلال احمر، خواست با ابزارها و سایت هایی که دردست دارند نسبت به معرفی افرد بی سواد به اداره آموزش و پرورش اقدام کنند.

وفایی تعداد بی سوادان زیر 50 سال شهرستان رابراساس آمارها ۸۵ نفر اعلام کرد و برلزوم ریشه کنی کامل بی سوادی وانسدادآن دراین شهرستان تاکید کرد.

انتهای پیام/ح

ریشه کنی بی سوادی در بردسیر نزدیک است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.