نیروگاه خورشیدی راه اندازی می شود؛

سرمایه گذاری اتریشی ها در رفسنجان

نیروگاه یک و 2 دهم مگاواتی خورشیدی با حضور جمعی از مسئولین رفسنجان و سرمایه گذار اتریشی در رفسنجان به بهره ‌برداری رسید.

سرمایه گذاری اتریشی ها در رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حمید ملانوری ، فرماندار رفسنجان گفت: این نیروگاه با ظرفیت یک و 2 دهم مگاوات تولید انرژی و سرمایه‌گذاری ۵۰ درصدی سرمایه گذار ایرانی و ۵۰ درصدی شرکت kpv اتریش با اعتبار ٦٠ میلیارد ریال در زمینی به ابعاد یک و 8 دهم هکتار به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران خارجی‌ به‌واسطه وجود امنیت در ایران این کشور را برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌بینند، افزود: امروز توسط گروه‌های تروریستی اتفاقات ناخوشایند و ناامنی در سوریه، عراق، یمن، مصر، بحرین اتفاق افتاده اما در بین همه آتش‌افروزی‌هایی که در منطقه داریم، هیچ‌کس حتی کوچکترین قدرت برای برداشتن قدمی برای تجاوز به ایران را ندارد.

ملانوری تصریح کرد: ایران امنیت پایدار دارد و به امن شدن کشورهای دیگر نیز کمک می‌کند و سرمایه‌گذاران خارجی ایران را برای سرمایه‌گذاری و تولیدات، مورد مطالعه قرار داده و انتخابی صحیح کرده‌اند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران و به ویژه استان کرمان و رفسنجان فراهم است، گفت: رفسنجان و استان کرمان ظرفیت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را به‌خاطر تابش نور خورشید در منطقه دارند تا سرمایه‌گذاری‌ها به این سمت سوق داده شود.

ملانوری به تابش نور خورشید در استان و شهرستان اشاره کرد و افزود: در رفسنجان ۳۳۰ روز در سال آفتابی و کمتر از پنج روز پشت سر هم هوای ابری داریم و از سویی زمین مناسب به اندازه کافی برای واگذاری احداث نیروگاه خورشیدی وجود دارد.

انتهای پیام/ح

نیروگاه خورشیدی در رفسنجان با سرمایه اتریشی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار