معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور گفت :در حال حاضربهسازی 40 درصد واحد های مسکونی روستایی در کشور انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛ عزیزالله مهدیان معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور در حاشیه بازدید از روستای زلزله‌زده لنگر شهرستان بجنورد،گفت: ۳میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در روستاهای کشور در برابر حوادث آسیب‌پذیر هستند.

وی افزود: تمام این واحدها فرسوده نیست چرا که با مصالح بادوام ساخته‌شده‌اند اما چون ساخت آن‌ها به‌صورت غیر فنی بوده است، در برابر حوادث آسیب‌پذیر هستند.

مهدیان تصریح کرد: بر اساس آخرین سرشماری،پنج میلیون و ۴۰۰ واحد مسکن روستایی در کشور وجود دارد که از این تعداد ۴۰ درصد در طرح بهسازی مسکن روستایی،مقاوم‌سازی شده است.

وی اظهار کرد:یک‌میلیون و ۹۵۰ هزار واحد مسکونی با نقشه و مشخصات فنی ساخته و در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.

وی با اشاره به این که سالانه مقاوم‌سازی ۲۰۰هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد،گفت: افق این طرح برای سال ۱۴۰۵مقاوم‌سازی ۷۵ درصد از واحدهای مسکونی روستایی در کشور است.

معاون بازسازی بنیاد مسکن کشور افزود:در ابتدای اجرای این طرح تنها ۷ درصد از واحدهای مسکن روستایی مقاوم‌سازی شدند.

وی گفت: هم اکنون نظارت ۱۲ هزار مهندس نظام فنی روستایی بر روند ساخت‌وسازهای واحدهای مسکونی به‌خوبی فراهم‌شده که ادامه روند اجرایی آن نیازمند همکاری بیشتر بانک‌ها است.

وی به حوادث طبیعی اخیر در کشور  اشاره و تصریح کرد: افزون بر ۳۵ هزار واحد مسکونی در جریان سیل و وقوع زلزله خسارت عمده دیده که تمام این واحدها در حال بازسازی است و امیدواریم در مناطق سردسیر قبل از شروع فصل سرما عملیات ساخت‌وساز به اتمام برسد.

انتهای پیام/آ

وجود 3میلیون و400هزار واحد مسکونی آسیب‌پذیر در روستاهای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.