مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: ۶۴۰ واحد روستایی زلزله‌زده به‌منظور اعطای تسهیلات بازسازی، انعقاد قرارداد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی محمدی با اشاره به اینکه دو هزار و ۴۰۰ مسکن روستایی در جریان زلزله اردیبهشت‌ماه سال جاری در خراسان شمالی تخریب شد، اظهار کرد: از این تعداد، ۶۴۰ واحد به‌منظور اعطای تسهیلات بازسازی با بانک انعقاد قرارداد شده است.

وی بابیان اینکه تاکنون عملیات آواربرداری ۸۵۰ واحد مسکونی به اتمام رسیده است، تصریح کرد: یک هزار و ۸۶۲ پرونده نیز در این خصوص تشکیل‌شده است.

محمدی تعداد متقاضیانی که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند را نیز ۷۵۰ نفر برشمرد و گفت: تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به این افراد اعطاء می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه اعتبارات مربوط به بازسازی مناطق زلزله‌زده از سوی هیئت دولت هنوز به تصویب نرسیده است از محل اعتبارات طرح ویژه مسکن روستایی، این تسهیلات به زلزله‌زدگان ارائه می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی در خصوص روند عملیات اجرایی احداث واحدهای زلزله‌زده نیز گفت: تاکنون برای ۱۳۴ واحد روستایی عملیات فونداسیون اجراشده است.

محمدی با اشاره به استقرار کارشناسان در محل روستاهای زلزله‌زده و تشکیل پرونده برای روستائیان، عنوان کرد: از محل اعتبارات داخلی، تسهیلات بلاعوض تأمین ‌شده است و به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی بابیان اینکه ۲۵۰۰ واحد مسکن شهری نیز در جریان زلزله ۵.۷ ریشتری اردیبهشت ماه سال جاری دچار آسیب شد و نیازمند احداث دوباره است، افزود: در این خصوص ۷۲۰ متقاضی به نظام‌مهندسی معرفی شده است.

انتهای پیام/آ

اعطای تسهیلات به واحدهای روستایی در زلزله اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.