حرم مطهر رضوی در روز شهادت نهمین امام رحمت، دردانه حضرت امام رضا (ع)، غرق در ماتم و عزا است و هزاران نفر از عاشقان و دلسوختگان برای عرض تسلیت خود را به حرم رضوی رساندند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ هزاران نفر از ارادتمندان ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) از اقصی نقاط جهان و ایران اسلامی برای عرض تسلیت شهادت جوادالائمه (ع) به محضر، ولی نعمتمان حضرت رضا (ع) به حرم مطهر رضوی مشرف می شوند.

صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی در این روز، حال و هوای ویژه‌ای دارد، پرچم سیاه به نشانه عزا بر فراز گنبد منور رضوی به اهتزاز و پوشش ضریح مطهر نیز به رنگ سیاه درآمده و برخی از زائران در قالب دسته‌های سینه‌زنی آمده بودند که شب شهادت امام جواد (ع) را به محضر حضرت رضا (ع) تسلیت گویند.

به همین مناسبت ویژه‌برنامه دیشب در صحن جامع رضوی برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم صدیقی طی سخنانی به تبیین جایگاه امام جواد (ع) پرداخت و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) در سوگ مصیبت امام محمد تقی (ع) مرثیه و روضه خواندند.
 
حرم مطهر رضوی در سوگ جوادالائمه (ع)


اجتماع شکوهمند عزاداران امام جواد (ع)

 همچنین در شب شهادت حضرت جواد الائمه (ع) اجتماع عظیم جوادیون در عرصه میدان شهدای مشهد برگزار شد و کلیه عزاداران در قالب دسته عزاداری وارد حرم مطهر رضوی شدند.


 در این مراسم مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مصیبت حضرت امام محمدتقی (ع) به مرثیه سرایی و روضه خوانی پرداختند و پس اقامه نماز مغرب و عشاء حاضران در این اجتماع باعظمت جهت عرض تسلیت به محضر مبارک پدر گرامیشان حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) با ذکر «یا امام جواد» به سمت حرم مطهر رضوی حرکت کردند.

در این ویژه برنامه که با حضور عموم زائران و مجاوران ثامن الائمه (ع) برگزار شد، خادمان بارگاه منور رضوی، با دود کردن عود و اسپند به استقبال عزادران رفته و آن‌ها را به جایگاه برگزاری مراسم اصلی هدایت کردند.

عزادارانِ امام جواد (ع) پس از ورود به حرم امام رضا (ع) در مراسم صحن جامع رضوی حضور یافتند و ضمن بهرمندی از برنامه سخنرانی و مداحی با ۹ شهید گمنام وداع کردند.
 
 
 حرم مطهر رضوی در سوگ جوادالائمه (ع)

 وداع با شهدای گمنام

 
 آئین وداع با پیکر مطهر ۹ تن از این شهدا که در عملیات‎‌های محرم، خیبر، کربلای ۲ و فاو به فیض شهادت نائل آمدند در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.
 
 
در این ویژه برنامه مداحان خاندان عصمت و طهارت (ع) در سوگ امام جواد الائمه (ع) و در مدح شهدای بزرگوار، به روضه خوانی و مرثیه سرایی پرداختند.

انتهای پیام//ف. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار