امام محمد بن علی (ع) معروف به جواد الائمه در دهم رجب دیده به جهان گشود. نام پدرش امام علی بن موسی الرضا (ع) و مادرش خیزران است؛ امام جواد (ع) درآخر ماه ذی القعده توسط ام الفضل به شهادت رسید.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛امام محمد بن علی (ع) معروف به جواد الائمه، تقی و جواد و مکنی به ابوجعفر ثانی در دهم رجب دیده به جهان گشود. نام پدرش امام علی بن موسی الرضا (ع) امام هشتم شیعیان و مادرش خیزران است. امام جواد (ع) درآخر ماه ذی القعده توسط ام الفضل به شهادت رسید.

چه اضطرابی دامن زمین را فرا میگیرد، آن گاه که دلش مزار امامی میشود. گویی در آن هنگام، دست و پایش میلرزد! زمین از اینکه باید گوهری را در میان بگیرد، بسیار ناخشنود است. اکنون زمین چه شرمسار است که تنها بیست و پنج بهار، او را مهمان خوانش دیده بود؛ او که جواد بود و جود، قطر‌های از پیشانی بلندش؛ تقی بود و پرهیزکاری، سطری از صحیفه وجودش.

او که در همان خردسالی امام شد و در نوجوانی، رهگشای گره‌های فکری؛ که بی درنگ، دشوارترین پرسش را پاسخ میگفت و خبر از اتصال خویش به دریای علم الهی میداد.

تنها «بیست و پنج» سال بود که نسیم «هل اتی» میوزید و نهر‌هایی که از سرچشمه «طه» سیراب میشود، جاری بود؛ و چه زود، این نسیم از وزیدن افتاد و این عطر دل نواز، دامن برچید! اما، نه... چشم دلت را باز کن و ببین! هنوز آن نسیم در حال وزیدن است و این شمیم روح بخش به مشام میرسد..

به همین منظور امشب در حرم مطهر رضوی اجتماع شکوهمند عزاداران امام جواد (ع) برگزار می‎شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال حسینی معاون تبلیغات آستان قدس رضوی در خصوص ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام جواد (ع) گفت: این ویژه برنامه امشب از ساعت ۱۹ از عرصه میدان شهدا آغاز خواهد و عزادارن پس از اقامه نماز مغرب و عشاء به صورت دسته‌های عزاداری وارد حرم مطهر میشوند.

وی افزود: زائران عزادار پس از ورود به حرم امام رضا (ع) در مراسم صحن جامع رضوی حضور خواهند یافت و ضمن بهره مندی از برنامه سخنرانی و مداحی با ۹ شهید گمنام وداع خواهند داشت.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: در این ویژه برنامه حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی به ایراد سخنرانی و حاج احمد واعظی، امیر عارف، مهدوی سروری و جعفر ملائکه به مدیحه سرایی و روضه خوانی خواهند پرداخت.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: ویژه برنامه روز شهادت امام جواد (ع) از ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز سه‎شنبه در رواق امام خمینی (ره) آغاز میشود و در این مراسم آیتالله سید احمد علمالهدی امام جمعه مشهد سخنرانی میکند.

معاون تبلیغات آستان قدس رضوی گفت: این مراسم بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر نیز ادامه دارد و مداحان و ذاکران اهلبیت (ع) در آن مناقب و مظلومیت حضرت جوادالائمه (ع) را در قالب اشعار و مرثیه توصیف میکنند.

وی افزود : ویژه برنامه شام شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت نیز پس از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاجتی برگزار میشود.

انتهای پیام // ز.ی

 

ویژه برنامه های حرم مطهر رضوی در شهادت امام جواد (ع)

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار