به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمودی، معاون آموزش و پرورش استان در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم که در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد،گفت: با توجه به موضوعات متنوعی که در شورای آموزش و پرورش مطرح میشود یکی از حوزههایی که نیاز است در مورد آن صحبت و چشماندازی برای آن تصویر کنیم حوزه فناوری در فرایند یاددهی و یادگیری است، این مسئله از جنس و سنخ مسائلی است که معمولاً دغدغه همه طبقات و افراد بوده است
وی با اشاره به جایگاه فناوری در فرآیند یاددهی و یادگیری گفت: موضوع به دلیل گستردگی، پیچیدگی و ضریبی که دارد قطعاً دریک جلسه نمیگنجد و به نظر میرسد باید در چند جلسه ولو دقایقی را به این امر اختصاص دهیم.
معاون پژوهش برنامهریزی در آموزش و پرورش استان قم بیان کرد: در اسناد بالادستی که سند آموزش و پرورش است یکی از ساحتهای 6 گانه آموزش و پرورش بحث فناوری در فرایند یاددهی و یادگیری است.
محمودی با اشاره به فرصتها و تهدیدهای فناوریها گفت: در شاخصهای مصوب آموزش و پرورش همانطوری که به فضای فیزیکی و تجهیزات توجه شده چند شاخص نیز مصوب شورای عالی آموزش و پرورش در زمینه فناوری است.
وی بابیان اینکه یکی از اهداف شورای آموزش و پرورش به واقعیتهایی است که از مجرای حوزه فناوری عبور میکند، افزود: با توجه به محدودیتهای زمانی، مکانی و ابزار یکی از راهکارها بحث فناوری است که میتواند به ما در راستای کمک به محدودیتها مثمر ثمر باشد.
معاون پژوهش برنامهریزی در آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اینکه 21 درصد مدارس استان از کارگاههای رایانهای برخوردار هستند،گفت: تنها 4 درصدمدارس هوشمنداست، همچنین 28 درصد از کلاسها دارای لب تاب و 72 درصد از آنها بیبهره از فناوری است.
انتهای پیام/ش