آیین افتتاح نخستین مدرسه تخصصی حفظ و تفسیر قرآن کریم در جوار بقعه متبرکه امامزاده جمال الدین قم برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قم، حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم در مراسم افتتاح نخستین مدرسه تخصصی حفظ و تفسیر قرآن کریم که در جوار بقعه متبرکه امامزاده جمال‌الدین برگزار شد، با اشاره به رسالت‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار داشت: آموزش قرائت قرآن کریم یکی از رسالت‌هایی است که آن را دنبال می‌کنیم.

وی بابیان تدابیر مقام معظم رهبری در زمینه 10 میلیون حافظ قرآن کریم افزود: در راستای منویات رهبری معظم در زمینه افزایش تعداد قاریان قرآن کریم این مدرسه شبانه‌روزی در استان افتتاح‌شده است تا بتواند گام مؤثری در این زمینه برداشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم بابیان برخی از مهم‌ترین مأموریت های این سازمان در زمینه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: بخش زیادی از رسالت‌های این سازمان در زمینه ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است که در این زمینه فعالیت‌های ملی و فراملی زیادی را شاهد هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم خاطر نشان کرد: 7 هزار نفر زیر نظر 200 مربی برجسته قرآن کریم در قم با حمایت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه استان قم در حال حفظ و آموزش قرآن کریم هستند.

وی با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت‌های امامزادگان برای نشر معارف قرآنی در استان تأکید کرد: حفظ قرآن کریم در چندین امامزاده استان به‌صورت همزمان در استان در حال اجراست که به‌صورت تخصصی در حال حفظ و آموزش قرآن کریم هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به افتتاح نخستین مدرسه تخصصی حفظ و تفسیر قرآن کریم در استان تصریح کرد: امیدواریم هستیم که سالیانه 35 نفر در این مدرسه بتوانند حافظ کل قرآن کریم شوند، همچنین طرح مدارس شبانه‌روزی قران کریم در 2 امامزاده دیگر استان نیز در حال احداث است.

حسینی مقدم عنوان کرد: صدها امامزاده جلیل‌القدر در قم در 100 بقعه متبرکه مدفون هستند که ظرفیت بسیار بالایی در زمینه استفاده‌های فرهنگی در اختیار متولیان قرار داده است.

وی اقدامات سازمان اوقاف و امور خیریه استان را مورد توجه قرار داد و گفت: 600 مبلغ در طول سال گذشته در 100 بقعه متبرکه استان در زمینه فرهنگی و قرآنی فعالیت داشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تدابیر ویژه رهبری در زمینه 10 میلیون حافظ قرآن کریم را یادآوری و عنوان کرد: این تدبیر رهبری معظم برخاسته از یک حکمت عمیقی است که باید برای تحقق آن اقدامات عملی مناسبی انجام داد تا در سال‌های نزدیک این امر محقق شود.

انتهای پیام/ش

نخستین مدرسه تخصصی حفظ و تفسیر قرآن کریم  در قم افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار