مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام از ارتقا زیرساخت های مخابراتی در استان خبر داد و گفت: فناوری FTTH در تلفن های ثابت شهروندانی ایلام بزودی راه اندازی خواهد شد.

راه اندازی فناوری FTTH در تلفن های ثابت شهر ایلام

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،حشمت الله اسدی بیان کرد: فناوری ( FTTH) به معنی فیبرنوری تا ساختمان است که یکی از پیشرفته‌ ترین شیوه های ارتباطی دنیا محسوب می ‌شود.


وی اظهارکرد: در این سرویس به جای کابل مسی از فیبر نوری برای انتقال اطلاعات تا ساختمان یا محل مشتری استفاده می ‌شود و می ‌توان سرویس‌ های گوناگونی همچون تلفن، اینترنت، سرویس ‌های چند رسانه ای و دیگر سرویس ‌های بر بستر دیتا را با سرعت و کیفیتی بسیار بالاتر از کابل مسی در اختیار مشترکان قرار داد.


مدیرعامل شرکت مخابرات ایلام افزود: محدودیت در استفاده از سرویس های کابل مسی وجود داشت به طوریکه پهنای باند آن حدود پنج مگابایت بیشتر نبود اما پهنای باند در این فناوری جدید به حدود 100 مگابایت بر ثانیه می رسد.


اسدی عنوان کرد: تلفن های ثابت با این فناوری جدید این امکان را پیدا می کنند که صدایی با کیفیت و حتی امکان مکالمه تصویری در حد HD داشته باشیم.


وی ادامه داد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت های لازم در این خصوص، در صورت استقبال مردم به بیش از 2 هزار پورت (مشترک) راه اندازی خواهد شد و چنانچه این میزان نیز به فروش برسد این روند ادامه می یابد.


بیش از 150 هزار مشترک تلفن ثابت، 600 هزار خط تلفن همراه و بیش از 30 هزار مشترک اینترنت تحت پوشش خدمات شرکت مخابرات ایلام است.

انتهای پیام/ د

راه اندازی فناوری جدید مخابرات برای تلفن های ثابت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.