رئیس علوم تغذیه مشهد از کمبود ویتامین D در ٨٥ درصدمردم مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛  مجید غیور در نشست خبری برگزاری کنگره بین الملی از مطالعات پایه تا مداخلات بالینی در مورد بیماری‌های که از کمبود ویتامین D. به وجود میاید گفت: کمبود ویتامین D. یا نبود ریز مغزی‌ها باعث بروز بیماری‌هایی مانند افسردگى، پرخاشگری و بیماری‌های قلبی و عروقی میشود.

 
وی گفت: حدود ٩٠ درصد از منابع ویتامین D. در نور خورشید است و ١٠ درصد از ویتامین D. در فرآورده‌های لبنی و ماهی وجود دارد.

رئیس علوم تغذیه مشهد در مورد اینکه استفاده از کلسیم به همراه صبحانه میتواند خوب باشد افزود: ما به افرادی که اضافه وزن دارند توصیه میکنیم که میوه را قبل از بخورند و برای أفراد لاغر این توصیه بلعکس میباشد و بهتر از بعد از غذا میل کنند.

غیور در مورد برگزاری همایش کنگره بین المللی از مطالعات پایه تا مداخلات بالینی خبر داد و افزود: با از کارشناسان و متخصصین دنیا از جمله یونسکو دعوت کرده ایم تا در این همایش حضور داشته باشند.

وی در ارتباط با برنامه‌های همایش گفت: ما به علوم پایه و بیماری‌های غیر واگیر دار مانند؛ بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماری‌های چشمی، پوستی میپردازیم و نشستی با حضور أعضاء بهداشت جهانی داریم و در مورد مشکلات تغذیه جهان و ایران صحبت میکنیم.

همایش بین المللی مطالعات پایه تا مداخلات بالینی در ١٥ شهریور ماه در سالن جدید همایش دانشگاه علوم پزشکى مشهد برگزار میشود.

انتهای پیام//ا. آ.
 


همایش بین المللی مطالعات پایه تا مداخلات بالین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.