نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس با بیان اینکه مشکل مردم کمبود منابع مالی و انسانی نیست، گفت:مشکل امروز کشور فقدان مدیریت ‌جهادی با اخلاص است.

وزرات کشور برای بحران یک ریال هم نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور،ضمن تشکر از حضور مردم در انتخابات اخیر و تشکر از کابینه یازدهم برای اداره کشور در چهار سال گذشته، گفت: مخالفت من با شخص آقای رحمانی فضلی  نیست بلکه با برنامه‌های او مخالفت دارم. وزیر پیشنهادی کشور را نیرویی انقلابی، زحمتکش و وفادار می دانم که در طول سالیان متمادی انقلاب خدمات زیادی را به کشور کرده است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه انتقاد من از عملکرد چهار ساله رحمانی فضلی جنبه اصلاحی دارد، و با اشاره به نامگذاری سال‌های 95 و 96 با عنوان اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: استانداران شما فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی را در استان‌های متبوع خود بر عهده دارند و شما باید عملکردتان را در جهت تقویت منویات رهبر انقلاب برای نمایندگان ملت توضیح دهید که تا چه اندازه توانستید به اقتصاد مقاومتی جامه  عمل بپوشانید.

نماینده مردم شریف شهرستان‌های نور و محمودآباد با اشاره به اینکه مجلس بر ادوار گذشته طرح سازمان عمران سواحل دریایی را تصویب  کرد و به تصویب شورای نگهبان رساند و به منظور اجرا به دولت ابلاغ کرد، گفت: سوال اینجاست که چرا از آن زمان تاکنون اساسنامه این سازمان تهیه و اجرا نشده است و مسئولیت سازماندهی سواحل دریای خزر و خلیج فارس بر عهده کیست؟ برای ما توضیح دهید که مسئولیت غرق شدن انسان‌های بی‌گناه در دریای خزر به عهده کیست؟

اسماعیلی با بیان اینکه مدتی است مسئله تفکیک زباله با شیوه مدیریت پسماند در جهان مدرن به فرصت تبدیل شده است، اظهار داشت: اما همچنان این مسئله بلای جان استان‌های شمالی است و خواست عمومی مردم، سازمان‌های مردم نهاد و دوستداران طبیعت، نمایندگان مجلس و به ویژه استان‌های شمال کشور حل معضل زباله است که اخیرا به بحران زیستی تبدیل شده است.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس با بیان اینکه امروز شیرابه زباله‌ها سفره‌های آب زیرزمینی را فراگرفته و موجودات زنده و دریای خزر را تهدید می‌کند، اظهار داشت: زباله‌های انباشته شده در جنگل نور گواه این مدعاست.

وی با اشاره به اینکه قرار است در آینده نزدیک برای تأمین آب کشاورزی و‌ آشامیدنی مردم سدی آبگیری شود، اظهار داشت: مسئولیت پیگیری و حل معضل زباله در استان‌های شمالی کشور بر عهده کیست؟

نماینده مردم شهرستان‌های نور و محمودآباد با اشاره به مواد 26 و 27 توسعه در راستای مهاجرت بی‌رویه روستاییان به شهرها و توسعه مناطق روستایی گفت: در حال حاضر بهیارانی که در سراسر کشور فعالیت می‌کنند در یک شرایط بسیار سخت معیشتی قرار دارند و در این حال به تلاش خود ادامه می‌دهند.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه امنیت و ثبات شغلی بهیاران دغدغه آ‌نهاست، اظهار داشت: برای رفع نگرانی بهیاران در روستاها چه گام‌های اساسی برداشته شده است؟ در طول چهار سال گذشته فعالیت‌های غیرقانونی و تخلفات گسترده موسسات مالی و اعتباری چون میزان و شاندیز مردم عزیز را رنجانده و به اعتماد عمومی آسیب جدی وارد کرده، در این زمینه وزارت کشور چه اقدامی انجام داده است؟

وی با اشاره به بارش سنگین برف و بحران‌هایی چون طوفان و سیلاب در استان‌های شمالی کشور که منجر به وارد کردن خسارات فراوانی به آن‌ها شد و به تأسیسات آن آسیب زد، گفت: از آنجایی که سازمان مدیریت بحران زیر نظر وزارت کشور است برای مردم استان‌های شمالی توضیح دهید که در جهت پرداخت خسارت این بحران‌ها چه اقداماتی انجام شده است؟

اسماعیلی با طرح این پرسش که چرا بودجه ماده 10 و 12 قانون مدیریت بحران برای استان‌های بحران زده به عدالت و انصاف توزیع نمی‌شود، بیان داشت:‌ در فصل اول بخش چهارم برنامه پیشنهادی شما، در محور تقسیمات کشوری پیش بینی خوبی برای چهار سال آینده دادید، اما پرونده‌های انباشته شده از خواسته‌های به حق مردم و نمایندگان آنها پیرامون تقسیمات کشوری در وزارت کشور متوقف مانده است.

وی تصریح کرد: چرا باید وزارت راه، سازمان برنامه ریزی و بودجه و سازمان امور استخدامی کشور پاسخ استعلا‌مات را به موقع ندهند و مگر وزارت  کشور متولی پیگیری ارتقا در نظام تقسیمات کشوری نیست و پاسخ این خواسته‌های به حق مردم مناطق کمتر توسعه یافته را چه کسی باید بدهد؟

اسماعیلی با بیان اینکه پرسنل خد‌وم و زحمتکش نیروی انتظامی در حفظ و حراست مرزها و اماکن تلاش خالصانه ای دارند گفت: آنها از حداقل امکانات رفاهی ،‌لجستیکی ‌، تجهیز‌اتی و انسانی بی  بهره‌اند و ماموریت آنها بسیار و امکاناتشان حداقل است و چرا برای توانمند سازی پرسنل نا‌جا اقدامی نشده است.

وی با بیان اینکه یکی از مامور‌یتهای وزارت کشور ساماندهی اتباع بیگانه کشور است گفت: آنهایی که از تمام خدمات اجتماعی کشور اعم اشتغال،‌ بهداشت، آب و برق استفاده می‌کنند و در مقابل استفاده از خدمات هیچ پرداختی به دولت ندارند چرا نباید پرداختی نداشته باشند در صورتی که برای کارگر ایرانی 30 درصد حق بیمه پرداخت می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصاد مجلس با بیان اینکه آیا پروژه دستگیری و برگشت آنها به نقطه صفر مرزی نتیجه بخش بوده گفت: اگر نبوده چرا ر‌اهکار خوبی ارائه نشده است.

نماینده مردم نور در مجلس با تاکید بر اینکه دولت مکلف به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است، اظهار داشت: آیا توانستید آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق، اعتیاد ناهنجاری‌های اخلاقی و حاشیه نشینی را کاهش دهید و حال ر‌اهکار شما چیست؟

اسماعیلی با بیان اینکه در برنامه رحمانی‌ ‌فضلی به تمرکز زدایی هیچ اشاره‌ای نشده است، گفت: چگونه می‌خواهید جمعیت 50 درصدی بانوان را در توانمندسازی ارتقا داده و برای برنامه‌های سیاسی و اقتصادی مشارکت دهید.

وی در پایان با بیان اینکه مشکل مردم کمبود منابع مالی و انسانی نیست، اظهار داشت: مشکل امروز کشور ما فقدان مدیریت ‌جهادی با اخلاص است.

 انتهای پیام/

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی کشور

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۲۸ مرداد ۱۳۹۶
وزرات کشور برای بحران یک ریال هم ندارد ؟؟!!!
آخرین اخبار